john helge Startet 11.April.2012 Link til dette innlegget Startet 11.April.2012 Hei. Er det noen som har lit greia på Mercruiser?? Eg har ein 7,3 D-Tronic 1999 mod som er kjørt 600timer. Probleme med den er at eg ikkje får heilt fult på den når den er sjikeli varme. Når eg gir full gass så får eg 3200 omdreininger og den skal gje 3800 når eg har full pinne så hørrer eg at den liksom jager litt og at den vil meir men den får det liksom ikkje til.Eg hørrer også at den jager lit på tomgang når den er varme. Når den er kald så starter den heilt fint og går heilt fint. Eg går roli til den er nåd 85 grader og gjer den fult og da kommer den fint men etter 2 til 3minutter så bjunder den og tuller. Eg har sjekket Dieselen og sett på ei trykk pumpe og sjekket luft og turbo men det er heilt fint.Er det noen som har vert borti noe lignende eller veit hva som kan vere galt? Tar i mot alle forslag med stor takk :-) Kommentar fra moderator: Tittelen er redigert og emnet er slått sammen med et annet med samme tema. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 11.April.2012 Link til dette innlegget Svart 11.April.2012 mulig liten luftlekkasje før dieselpumpa ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.April.2012 Link til dette innlegget Svart 11.April.2012 Jaging, høres ut som når en ford har lite olje på dieselpumpa. Kjenner ikkje systemet på din motor. Er ikkje dette så ny motor at man kan koble til data? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
john helge Svart 11.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2012 jo eg kan levere den inn og få dei til og ta ein diagonose stikk på han. Men rekknar med at det koster vel skjorta det og Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 11.April.2012 Link til dette innlegget Svart 11.April.2012 Ja, her inne er det mange som vet mye om Mercruiser, så gi dette litt tid så får du nok hjelp. Du har nevnt litt om hva du har sjekket, men du må nok komme med mer detaljer. Litt om hvordan problemet oppstod kan også være nyttig. Jeg kjenner ikke motoren, men hvis dette er en motor med mye elektronikk kan det være helt andre ting enn tilførsel av luft og diesel som er årsaken. Du nevner at dette skjer når motoren blir varm, kan det være "hjernen" som oppfatter for høy temperatur og reduserer pådraget automatisk? Altså at det er et temperaturproblem? Det kommer sikkert snart andre inn med nye spørsmål som leder deg nærmere løsningen. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
TPBS-277 Svart 11.April.2012 Link til dette innlegget Svart 11.April.2012 Høres ut som at høytrykks pumpa til dieselen er sliten og får litt store klaringer når den begynner og bli varm slik at den innvendige lekasjen blir såpass stort at den ikke klarer og levere nok mengde til fult pådrag.Men om problemet oppstår på nøyaktig samme temperatur hvær gang så er nok en elektrisk temp sensor natta. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.