Jump to content

Ny kalesje prisvurdering

-morten-

Recommended Posts

Hei har en HH kalesje på askeladden som er veldig stygg etter forsøk av impregnering fra forrige eier. resultat er veldig sjoldete duk og tap av farge. Vi fikk vasket den av profesjonelle, men resultatet helt likt.

Jeg har fått en pris fra HH på ny for og akterkalesje, men syntes dette virka lit dyrt. Er det andre produsenter som lager kalesjer med tilsvarende materialer og kvalitet? eller er HH original eneste alternativ? Kjøpte et par kalesjer fra Alf Hansen på forrige båt og selv om kalesjen var lit mindre enn den jeg har nå var den adskillig billigere.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Nå har vel HH kjøpt opp stort sett rubbet og stubbet av disse firmaene og malene. Det lønner seg å bestille fra oktober-januar. Da får du 20% på prisen du får oppgitt i dag. Den kommer nok fra Alf Hansen selv om du bestiller fra HH.

Jeg bestilte i okt 2011, monterte på før jeg skulle på vannet før påske, og er særdeles fornøyd med kalesjen. Både passform og kvalitet på arbeidet er 100% !

Worry II er dette noe du anntar eller er det et faktum. Kalesjen er hel og tett så om jeg venter til Oktober-Januar så gjør ikke det noe. Poenget er at båten er utrolig vellholdt og blank og fin i gelcoaten, så da hadde det vært stiligere med en ny og fin kalesje også. maljer begynner jo å bli slitt så det hadde gjordt seg med en ny

takker for svarene

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Takk for svaret. Da kommer jeg nok til å sende samme forespørsel i november. 3-4000 er jo tross alt noen båtlapper, og jeg har ingen hast med å skaffe meg ny kalesje.. er bare mer enn middels optatt av utseendet

De begynner med 10% til høsten en gang og øker til 20% i nov., ja. Det har de gjort i flere år.

Om innehaver av dette forumet kan gå tilbake i reklamehistorikken her inne, så er jeg sikker på at han kan verifisere dette, eller hva Ingar ? Tommel opp eller tommel ned holder :smiley:

Stemmer nok det, men det er nok samme eiere (altså Helly Hansen). Min kom fra R.Hübert. Jeg regner med at du har fått tilbud fra de via nettbutikken, Morten ? http://www.hellyhansenprowebshop.com/Store.aspx Bare å trekke fra 10 eller 20 % på den du får nå ;-) 20 prosenten kom vel ikke før i Desember, mener jeg. 10 fram til da, fra september..

Redigert av Worry II (see edit history)

Dere får starte deres egen diskusjon om hvor dem produserer og hvem som produserer dem, for jeg har fått svar på spørsmålet mitt! veldig fornøyd med HH kalesjen, men maljene begynner å bli slitt og forrige eier har klart å lage skjolder med noe slags impregnering.

• 6 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Da har jeg bestilt ny HH kalesje til vår Askeladd etter tips herfra så var prisen nå flere tusen mindre enn på sommer-høst. av de mange som handler hos dem er det nok liten sansynlighet for å bli trekt ut til å vinne gratis kalesje! :smiley:

• 1 måned senere...

Hei Worry! sent svar men har motatt kalesjen! to store pakker på posten. Jeg bestilte i Desember men fikk ikke mere enn 10% så totalpris ble 17.700

Har ikke prøvd den på ennå, men blir flott å få ny kalesje da den gamle begynner å bli sliten i sømmer og veldig skjoldete pga forrige eier hadde på impregnering feil.. Båten er dønn strøken ellers og veldig godt vedlikeholdt og brukt mindre enn 10 timer per år! så nå kommer den til å se ut som ny!

Ja, vær forsiktig med impregnering, Morten. Vent helt til det behøves med å påføre det. Jeg håper å klare meg uten i flere år før første impregnering. Tror mange gjør feil her, uten at jeg har noe facit på hva som er riktig. Ikke lett å bli klok på hvilken type man skal bruke. Hold deg til råd fra produsenten, ikke alskens tips her inne fra ! :wink:

Redigert av Worry II (see edit history)

Vi har brukt biltemas impregnering med hell på alf hansen kalesje mange ganger, fra sprayflaske. Foprrige eier på båten vi har nå smurte på noe greier med kost sa han.. fungerte veldig dårlig.. står masse tips og råd på HH sine hjemmesider, samt at det var med brosjyre i permen for båten når vi kjøpte den også!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...