Jump to content

Hvor plasseres lyddemper i våt eksos?


Sabrina

Recommended Posts

Hei,

Avstanden mellom utløp på eksosmanifolden og eksosgjennomføringen i hekken er ca 3m.

Jeg skal nå installere fleksibelt eksosrør og lyddemper på denne nyinstallasjonen.

Hvor langt fra eksosmanifolden må jeg plassere lyddemperen for å få best mulig dempning av lyden?

 

Mvh

Sabrina

Link to post
Share on other sites

Jeg leste engang at der er spesielle områder eller avstander fra eksosmanifoilen som er best m.h.t. mest effktiv lyddempning.

Nå husker jeg ikke lenger hvor jeg leste det, men mener det hadde noe å gjøre med resonans.

 

Er der ingen autoriteter på våte ekssossystemer her på BP som kan hjelpe med dette?

 

Mvh

Sabrina

Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt i fra proffer på dette området og det er att lyddemperen bør plasseres så nær motoren som mulig. For selv gjennom en eksosslange så kommer det en del støy

og dette eliminerer du best med å korte inn avstanden mellom potte og motor. Men en må selvfølgelig ta praktiske hensyn ved plassering av eksospotten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...