Jump to content

Hjelp til restaurering av "unormalt" teakdekk


HRAlbatross

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har en gammel seilbåt (HR Mistress 32 - 1972) der det er lagt (limt?) teakplanker ned i spor i gelcoat'en. Etter 40 år har nå dette sprukket opp så mye at jeg har fjernet teak'en i cockpit og skal legge ny teak.

 

Tanken er å lime teakplanker ned i sporene med epoksy. De nye plankene er ca 5 mm tykke, og kommer til å stikke opp 2-3mm fra gelcoaten. Gelcoat-sporene er noe frynsete langs kanten, og spørsmålet nå er hvordan jeg kan få en fin overgang fra gelcoat til teak.

 

På dette bildet har jeg lagt en teakplanke ned i sporet:

 

dsc00130.jpg

 

Slik ser sporene ut uten at teak er lagt nedi dem:

 

dsc00129.jpg

 

(Det har stått opp to "riller" inne i sporene som gir teak'en ekstra feste. Disse har jeg fjernet med stemjern).

 

Jeg har tenkt på å prøve å fylle mellomrommet mellom gelcoat og teak med gelcoatpaste, men er redd for at dette kan bli smurt utover teak'en.

 

Finnes det noe man kan smøre utover som etterpå enkelt kan fjernes fra treverket?

 

Jeg er takknemlig for alle forslag!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...