Jump to content

Slipp nær Larkollen som kan ta opp 26ft seilbåt?

Ninjan

Recommended Posts

Hei

Trenger litt hjelp her. Noen som vet hvor jeg kan få tatt opp skuta mi (26 ft seilbåt) i nærheten av Larkollen fortløpende?

Snakket med en kar og har avtalt opptak 3 -4 ganger iløpet av de siste mnd, men når dagen for opptak kommer passer det plutselig ikke for han likevel..

Det er no dritt...

Så fint hvis noen vet om en slipp hvor man kan ta opp en seilbåt. (Har krybbe og ønsker å ligge en 14 dagers tid på land)

på forhånd takk

www.vikingsonadventure.blogspot.com

Søly Båthavn Moss.

Sjekk hjemmesidene til Moss Seilforening for kontaktinfo.

Det er også kran i Fiske Båthavn og Fuglevik Båthavn i Rygge.

Slipp er det i Engelsviken, Evjesund og Kambo Marina.

Hvor i Larkollen ligger båten? Det er en liten båthavn med kran et par nm på innsiden av Knutvika/Teibern. Skel se om jeg finner navnet straks

Innersti Kurefjorden, nordsida. Omtrent ved Sjuskjær.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Ja, det skal sies at det er sannelig ikke lett å få tatt opp båten for en liten puss! Ser ut til at jeg får tatt den opp på fiske båthavn på mandag for 600 kr.. Men da må jeg selvfølgelig ta ned masta.. :headbang:

By the way.. flere av de jeg har snakket med som gir med en pris på rundt 3000 kr, krever at jeg kommer i ukedagene i arbeidstiden i tillegg... :confused: skal jeg ta fri også da, kommer jo prisen opp i 4-5000kr for å få heist opp båten og spylt den og slengt på et par lag med bunnstoff...! sykt...

Ja, det skal sies at det er sannelig ikke lett å få tatt opp båten for en liten puss! Ser ut til at jeg får tatt den opp på fiske båthavn på mandag for 600 kr.. Men da må jeg selvfølgelig ta ned masta.. :headbang:

By the way.. flere av de jeg har snakket med som gir med en pris på rundt 3000 kr, krever at jeg kommer i ukedagene i arbeidstiden i tillegg... :confused: skal jeg ta fri også da, kommer jo prisen opp i 4-5000kr for å få heist opp båten og spylt den og slengt på et par lag med bunnstoff...! sykt...

Her var det mye sutring.Du kan sikkert legge fra deg båten hos de som tar den opp og spyler den. Da slipper du å ta deg fri fra jobb, men de fleste ønsker å være med når båt tas opp.

PS. Kanskje du leverer bil på kveldstid ?, går til tannlegen på kveldstid ? osv.

Altså Otto R. Mulig du driter penger, men for oss som ikke gjør det er 4-5000kr mye penger.. Dessuten, hvor lang tid tar det egentlig å få løftet en båt opp fra vannet og ned i krybba? 30 min? Da må man spyle selv og sette opp krybba selv, derfor synes jeg at en timesbetaling på 3000kr for å sitte i trucken og dra i et par spaker er i drøyeste laget....

Vi er alle enige om at den som fører kranen, og har sin kompetanse til å gjøre det, og som er satt til å bruke av sin tid til å gjøre nettopp det, Skal ha noen kroner for den jobben. Likevel er det feil å tro at den som har båt og som vil benytte seg av krantjenester i havn, skulle måtte betale skjorta for denne jobben. HVORFOR står kranen der? Den kranen står i havna PGA BÅTEIERNES INTERESSE, ikke fordi en eller annen hai har sett sitt snitt i å kunne TJENE EN HAUG MED PENGER på allting. 3000 kroner for den jobben er uvennlig, grådig, opprørsk og ødeleggende for alle. Er du lei av kranjobben din så slutt. Du får ikke 3000 kroner for jobben bare fordi du er lei av å føre kranen du frivillig har satt deg til å gjøre, i en båtforening der alle skal være glade. Men for all del, noen kroner er det selvsagt rimelig at man får for jobben. 300 ikke 3000. Det er ikke syting å si ifra. Maken til tullete opplegg har jeg skjelden hørt om.

Ninjan og Kaptein Kåy: Når to sutrer blir det dobbelt så mye sutring. :confused:

For kr 300 får du ikke klipt håret engang, selv jeg som begynner å bli tynn i pelsen :giggle:

Det koster innkjøp av kran,det koster å lage slipp, det koster at noen betjener den, det koster å kjøpe krybber, det koster å kjøpe høytrykksspyler,det koster å ha plass å sette fra seg båt, "alle" skal jo også ta opp båt mellom 20.april og 1.juni. I tillegg skal alt utsyr vedlikeholdes og sertifiseres.

Ja,ja 300 kr er mange penger, kanskje for en 10 åring :giggle:

Redigert av Otto R (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...