Ninjan Startet 13.April.2012 Link til dette innlegget Startet 13.April.2012 Hei Trenger litt hjelp her. Noen som vet hvor jeg kan få tatt opp skuta mi (26 ft seilbåt) i nærheten av Larkollen fortløpende? Snakket med en kar og har avtalt opptak 3 -4 ganger iløpet av de siste mnd, men når dagen for opptak kommer passer det plutselig ikke for han likevel.. Det er no dritt... Så fint hvis noen vet om en slipp hvor man kan ta opp en seilbåt. (Har krybbe og ønsker å ligge en 14 dagers tid på land) på forhånd takk Sitér dette innlegget www.vikingsonadventure.blogspot.com Link to post
Bitteliten Svart 13.April.2012 Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 (redigert) Søly Båthavn Moss. Sjekk hjemmesidene til Moss Seilforening for kontaktinfo. Det er også kran i Fiske Båthavn og Fuglevik Båthavn i Rygge. Slipp er det i Engelsviken, Evjesund og Kambo Marina. Hvor i Larkollen ligger båten? Det er en liten båthavn med kran et par nm på innsiden av Knutvika/Teibern. Skel se om jeg finner navnet straks Innersti Kurefjorden, nordsida. Omtrent ved Sjuskjær. Redigert 13.April.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ninjan Svart 13.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 Ligger i knutvika. Ok, vet du hvor det lettest lar seg gjøre å få tatt opp båten og hatt den på land et par uker? er ikke så kjent skjønner du. Vet du ca priser? han jeg snakket med sist skulle ha 3000kr, synes dette er i overkant jeg da men....? Sitér dette innlegget www.vikingsonadventure.blogspot.com Link to post
ollebollenor Svart 13.April.2012 Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 Kan jo høre med disse Råde båtforening. Eller Skjæløy slipp Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
-Balder- Svart 13.April.2012 Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 fuglevik er det kran http://www.fuglevik-bs.no/ ellers er det jo bare ringe eriksen kran så løfter han den opp på bilen dit du måtte ønske Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.April.2012 Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 (redigert) Søly tar500 for hvert løft. Vet ikke leie på land Håper du ligger langt ut i Knutvika. Ekke så dypt der... Redigert 13.April.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 13.April.2012 Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 Evjesund slipp - 901 82 718 Sitér dette innlegget Link to post
Ninjan Svart 13.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 Ja, ligger helt ytterst Bitteliten, ca 3 m dybde på lavvann, så går fint det:) Takk skal dere ha alle sammen! skal ta en ringerunde i morgen! God helg! Sitér dette innlegget www.vikingsonadventure.blogspot.com Link to post
Ninjan Svart 19.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Bare lurer på en ting til. Er det vanlig å måtte betale rundt 3000kr for å få løftet båten opp i krybba og ut igjen etter 14 dager? Fuglevik skulle ha 600kr, men der må jeg ta ned masten:/ hadde håpet jeg slapp det. Sitér dette innlegget www.vikingsonadventure.blogspot.com Link to post
Bitteliten Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 500 kroner løftet i Søly. Der kan du ha masta på. Vet ikke om det er leie på land. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Kåy Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 3000 kroner ja. her har du nok dessverre vært utsatt for et reptil. Et ormeskinn, den rasen mennesker som driver opp prisene og ødelegger land og verdensdeler. Styr unna sånne. Det er nok av hyggelige ordentlige båtmennesker rundtom som hjelper deg gratis. Sitér dette innlegget Link to post
Dekken Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 3000 for å løftes ut, (ofte er høytrykkspyling inkludert) leie av krybbe, plass på land i 3uker og utsett er en helt ordinær pris hos de som driver komersiellt med båt opplag/ marina. Har du en finnekjølet seilbåt kan du glemme slippsetting. Det beste er å løfte med kran eller truck. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Kåy Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 for firfisler og ormeskinn er 3000 kroner en helt ordinær pris ja. for oss vanlige folk er 3000 kroner mange penger og en fantasipris for å få skrapet båten rein for blåskjell. ikke rart dette landet her går til helvete. folk er blit helt dust i hue jo. Sitér dette innlegget Link to post
Ninjan Svart 20.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Ja, det skal sies at det er sannelig ikke lett å få tatt opp båten for en liten puss! Ser ut til at jeg får tatt den opp på fiske båthavn på mandag for 600 kr.. Men da må jeg selvfølgelig ta ned masta.. By the way.. flere av de jeg har snakket med som gir med en pris på rundt 3000 kr, krever at jeg kommer i ukedagene i arbeidstiden i tillegg... skal jeg ta fri også da, kommer jo prisen opp i 4-5000kr for å få heist opp båten og spylt den og slengt på et par lag med bunnstoff...! sykt... Sitér dette innlegget www.vikingsonadventure.blogspot.com Link to post
Kaptein Kåy Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 nei, det er som jeg sier. Reptilene har funnet båt-nisjen også. Nå har vi dem her og. Bompenge-genet som har makten i landet. Krever penger for allting. Gjør butikk ut av den minste lile ting. Men 600 kroner er en grei pris, så rett skal være rett. Men 3000 kroner er ikke rett pris. Sitér dette innlegget Link to post
Ninjan Svart 20.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Riktig...! Trøster meg med den at karma kommer og fucker opp for de etter hver.. Jeg lever hvertfall etter den: jeg hjelper deg nå, så kanskje du hjelper meg neste gang jeg trenger hjelp. Da får man i tillegg god samvittighet, noe jeg tror enkelte har tilgode å oppleve... Sitér dette innlegget www.vikingsonadventure.blogspot.com Link to post
Otto R Svart 21.April.2012 Link til dette innlegget Svart 21.April.2012 Ja, det skal sies at det er sannelig ikke lett å få tatt opp båten for en liten puss! Ser ut til at jeg får tatt den opp på fiske båthavn på mandag for 600 kr.. Men da må jeg selvfølgelig ta ned masta.. By the way.. flere av de jeg har snakket med som gir med en pris på rundt 3000 kr, krever at jeg kommer i ukedagene i arbeidstiden i tillegg... skal jeg ta fri også da, kommer jo prisen opp i 4-5000kr for å få heist opp båten og spylt den og slengt på et par lag med bunnstoff...! sykt... Her var det mye sutring.Du kan sikkert legge fra deg båten hos de som tar den opp og spyler den. Da slipper du å ta deg fri fra jobb, men de fleste ønsker å være med når båt tas opp. PS. Kanskje du leverer bil på kveldstid ?, går til tannlegen på kveldstid ? osv. Sitér dette innlegget Link to post
Ninjan Svart 22.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Altså Otto R. Mulig du driter penger, men for oss som ikke gjør det er 4-5000kr mye penger.. Dessuten, hvor lang tid tar det egentlig å få løftet en båt opp fra vannet og ned i krybba? 30 min? Da må man spyle selv og sette opp krybba selv, derfor synes jeg at en timesbetaling på 3000kr for å sitte i trucken og dra i et par spaker er i drøyeste laget.... Sitér dette innlegget www.vikingsonadventure.blogspot.com Link to post
Kaptein Kåy Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Vi er alle enige om at den som fører kranen, og har sin kompetanse til å gjøre det, og som er satt til å bruke av sin tid til å gjøre nettopp det, Skal ha noen kroner for den jobben. Likevel er det feil å tro at den som har båt og som vil benytte seg av krantjenester i havn, skulle måtte betale skjorta for denne jobben. HVORFOR står kranen der? Den kranen står i havna PGA BÅTEIERNES INTERESSE, ikke fordi en eller annen hai har sett sitt snitt i å kunne TJENE EN HAUG MED PENGER på allting. 3000 kroner for den jobben er uvennlig, grådig, opprørsk og ødeleggende for alle. Er du lei av kranjobben din så slutt. Du får ikke 3000 kroner for jobben bare fordi du er lei av å føre kranen du frivillig har satt deg til å gjøre, i en båtforening der alle skal være glade. Men for all del, noen kroner er det selvsagt rimelig at man får for jobben. 300 ikke 3000. Det er ikke syting å si ifra. Maken til tullete opplegg har jeg skjelden hørt om. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 (redigert) Ninjan og Kaptein Kåy: Når to sutrer blir det dobbelt så mye sutring. For kr 300 får du ikke klipt håret engang, selv jeg som begynner å bli tynn i pelsen Det koster innkjøp av kran,det koster å lage slipp, det koster at noen betjener den, det koster å kjøpe krybber, det koster å kjøpe høytrykksspyler,det koster å ha plass å sette fra seg båt, "alle" skal jo også ta opp båt mellom 20.april og 1.juni. I tillegg skal alt utsyr vedlikeholdes og sertifiseres. Ja,ja 300 kr er mange penger, kanskje for en 10 åring Redigert 22.April.2012 av Otto R (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Kåy Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 nei..300 kroner er ikke mange penger. Og det er da også hele poenget mitt. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Hmm har kun mulighet til løft med kranbil her jeg bor så her ryker det på 1500kr for 10min jobb... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.