Jump to content

Tappe-og nivåplugg på Yamaha F115-gir løsner.


Bustern

Recommended Posts

Hei!

 

Hver gang jeg skifter olje på mitt gir, er disse pluggene helt løse - dog tetter "såvidt" slik at det ikke kommer vann inn / olje ut. Bruker kun originale røde Yamaha fiberpakninger og trekker til godt! Er det andre som har opplevd dette? Vil i år kjenne over disse skruene i løpet av sesongen for å unngå havari, men det skulle da ikke være nødvendig..

Link to post
Share on other sites

Hei! Ser jeg bruker ordene "plugger" og "skruer" i innlegget mitt, men skruer er det - og ikke plugger.. Disse er forøvrig i utmerket stand med gode gjenger. Er det disse 2 skruene du har byttet, eller pakningene? Ser vel ikke at nye skruer skal løse mitt problem da jeg får trukket til med god kraft. Derimot burde jeg kanskje forsøkt en annen type pakninger..?

Link to post
Share on other sites

Det er noen pakninger på skruene som du må bytte hvert år. Det koster 29 kr for 4 til Mercury 115EFI På Evinrude motoren vi hadde før skifta vi aldrig skruene! Rekner med du slipper det på Yamaha også! Om de ikke sitter så er det nok ikke eller gåen pakning

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Husker for noen få år tilbake da jeg skulle skifte disse pakninger på min Mercury 115 efi(07mod), spurte verksedet/forhandler om det var røde eller gule pakninger som sto på gearkassen på min motor, Det hadde vært noe problem med tetningen på de gamle sa han, så nå var det de gule (slags gummipakn.)som skulle brukes.

Link to post
Share on other sites

De originale Yamaha-pakningene er røde og består av et slags fibermateriale. Jeg skifter de alltid ved oljeskift. Men det virker altså som om de komprimeres over tid slik at skruene mer eller mindre løsner... Har jobbet i bilbransjen i 25 år og aldri opplevd noe liknende. Nei - båter gjør seg nok best på land..;)

Link to post
Share on other sites

Virker veldig rart at dem ikke setter seg synes jeg! Kansje Yamaha har en spessiel legering som gjør at materialet i gearhuset utvider seg og trekker seg sammen uvanlig mye da? Har ihvertfal ikke hatt det problemet med suzuki evinrude og mercury.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...