Jump to content

Prosjekt Naurstad 37'


Antilla

Recommended Posts

Oppussingsprosjekt

Cabincruiser

Naurstad 37'

Hei!

 

Jeg postet dette innlegget i håp om at det er litt hjelp å få her inne på forumet.

Dette er mitt første innlegg, så jeg er ganske ny til dette.

 

Jeg har anskaffet meg en 37 fots plastbåt, type cabincruiser.

Båten heter Naurstad 37', og trenger litt "grov-arbeid" og en hel del finish for å bringe båten til sine tidligere glansdager.

 

Jeg har startet oppussingen innvendig, fremme i lugaren, og skal deretter prøve å jobbe meg "systematisk" bakover i båten.

 

I første omgang må det til med glassfiber, litt snekkerarbeid, isolering og finish.

Jeg skal lage nye vegger (kryssfinèr) inne i lugaren, med ett rom bakerst i lugaren, på hver sin side.

Jeg holder på å lage stendere til veggene.

 

Jeg lurer dermed på hva type isolering som egner seg best til rommet? (har en rull me tynn hvit isopor-liknende isolering stående)

Er det noen som kan gi meg litt info om bruk av glassfiber, polyester og herder til liming og forsterkning etc...?

Jeg er også litt usikker på hva type tekstil jeg bør bruke på veggene til slutt, med tanke på komfort?

 

Håper på respons, setter stor pris på litt veiledning her ;P

 

Mvh Petter Wathne

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Velkommen til baatplassen! Artig med prosjekttråder, det er noe baatplassen setter stor pris på, ekstra engasjement rundt tråden din kan du nok forvente om du er ivrig opplaster av bilder underveis :smiley: Jeg har ikke hatt noe videre oppussingprosjektbåter selv, men stusser litt når du nevner stendere. Snakker vi her altså om så store veggflater (les; skott) at en kryssfinerplate i seg selv ikke er stabil nok? Du tenker vel uansett ikke å isolere innvendige skott? Skal du bruke stendere vil skotta ta unødvendig mye areal og sannsynligvis bli tyngre, da du får ett ramme verk som krever en plate på hver side. (tyngden kommer jo an på platetykkelse og vekt av rammeverk. Bruker du rammeverk vil du jo kunne gå ned på tykkelsen på platene, men til gjengjeld trenger du jo 2 stk. Lykke til med prosjektet, håper du får mange råd og vink fra baatplassen :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...