Jump to content

Skal kjøpe 13-18ft båt, både jolle og snekke er aktuelt. Tips?


WinFol

Recommended Posts

Heisann!

Jeg har just solgt båten min som jeg fikk 17.000 for, også har jeg konfirmasjon snart...

Kunne noen nevnt noen "perfekte", ungdomsbåter? Er veldig usikker på hva jeg skal ha, men det går i speedbåter som Hurrycane 370, Cyber 370 osv..

Har også tenkt på en liten "sjekte", mellom 14-18 fot, vil helst ha plass til anlegg (musikk) osv. Båten må også tåle litt sjø.

 

Takk på forhånd!tongue.gif

Link to post
Share on other sites

Velkommen til forumet! Tja hva som er det beste er vel alt etter smak og behag, men ser du streifer etter lite og raskt, men tenker også på snekke? Tenker du en av hver eller enten eller?. Hva med å bruke avanser søk på finn.no for å se utvalget? Der du legger inn kriterier om minst max pris, størrelse, med eller uten motor, årganger osv...

Link to post
Share on other sites

Der er dritgøy å race rundt i en 4 meter båt i 25 knop. Kanskje det er plass til en kompis også. Men det gir mye mer gøy for pengene å kjøpe ei snekke som rommer 5-6 venner. Kan overnatte. Gå på do kanskje. Og kan brukes heile sesongen for samme drivstoffprisen som 4 ettermiddager med en speedbåt :thumbsup:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Velkommen til Båtplassen :smiley:

 

Ser du vurderer racerbåt og snekke, hvorfor ikke se på en mellomting?

 

Med en liten daycruiser får du med deg 2-3 kompisa samtidig som du kan få ganske go fart. :thumbsup:

 

Noe sånt som dette kanskje:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34075419

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

@SeaRaymond

Det skal jeg prøve! :)

 

@Sæbø

Det er derfor jeg er så usikker... Har veldig lyst til å ha ei sjekte der man kan holde fest og ikke tenke på hvordan man kommer seg hjem den natta siden man bare kan sove i båten. Men så vil jeg liksom ha det kicket av å kjøre kjapt!

 

@Kenneth

Det har jeg også sett på, en kamerat av meg som har Nor-Dan Puma, men det er bare at hvis man skal ha en fin daycruiser (jeg er veldig kresen), så koster de utrolig mye!

 

Tusen takk til alle sammen som tok seg bryet til å svare! :)

Link to post
Share on other sites

En ålreit nidelv24:) Der har du god, stabil båt i maaange år. (Om enn noe kjedelig)

 

Nidelv 24'er

 

Det fine er at hvis den ikke funker i sommer, kan du bytte til neste år. Er overbevist om at du enkelt får solgt en slik uten større bry.

Er du heldig med kjøpet trenger du heller ikke tape penger på det.

Redigert av valvolainen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Okei, sjekte er egentlig uaktuelt når jeg kom til å tenke på at man må kjøpe frakt 2 ganger i året.. Og det billigste jeg finner er 1500kr for hver gang den skal enten opp, eller ned i/av vannet. Og de pengene kan heller gå til bensin! Også er det veldig stress med polering av en så stor båt og rengjøring osv...

Kan noen poste noen morro, og fete daycruiserer? her er en sjekkliste...

 

*Må ha anlegg/ rom til anlegg

*Over 25 knop

*Ser bra ut

*Ikke over 14 fot

*Ikke over 50.000

*El-start/mulighet for el-start

*IKKE fot-speed

Link to post
Share on other sites

Var i samme situasjon i fjor, endte på med en puma på meg! :)

Klarer rett over 30 knop med 30hk, anlegg som spiller som søren og veldig morsom å kjøre! Om du leter litt godt og er heldig så tror jeg du finner et fint eksemplar til 50 000, hvis ikke mindre.

Kan absolutt anbefales, og bare spør om det er noe du lurer på!

 

Lykke til med jakten :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...