rene83 Startet 14.April.2012 Del på Facebook Startet 14.April.2012 Går det ann og trimme en 4 hk 2001 mod yamaha til 5 hk,og evt hvordan gjør man det?? Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Er det noe å vinne på dette? Er vel lettere å kjøpe en 5 hk da vel:) Sitér dette innlegget Link to post
rene83 Svart 14.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2012 vinner jo 1 hk da,problemet er at jeg har en 4hk og den er litt for liten. så hvis det er en lettvint måte og få 5 hk ut av den jeg har så er jo det enklest.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøogvind Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Enig! Hva er vitsen å trimme den en hk. Sitér dette innlegget Link to post
rene83 Svart 14.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2012 nå var det ikke det jeg spurte om.Jeg spurte hvordan man trimmer en 4 hk til 5 hk... Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Enig! Hva er vitsen å trimme den en hk. 1hk på en 4-hester er 25%, det må jo være bra om det ikke skal så mye til:-) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 (redigert) QUOTE: På tide å sjekke om plomben på påhengsmotoren er tatt? Har du en Mariner eller Mercury ( japsemotor) 4hk kan du lett oppgradere den til 5 hk. Det er 1 viktige hk for både gutten og jenta ombord . Fjern motordekslet.Skru løs forgasseren og løs staget til choken og vaieren til gassen . Ta vekk forgasseren, slik at du kan se inn i innsugningsrøret. Her ser du en metallplate som dekker delvis innsugningsrøret. Den er delt i to, øvre og nedre halvdel. Den nedre er løs og kan beveges innover. Den øverste delen er fast. Du tar en trepinne og setter mot øvre del og slår forsiktig (venstre side på plata slik at den trykkes ca 1cm innover), Skyver du forsiktig på den nå, kan du se at den er løs og vips hele 1HK mer. Mariner = Yamaha http://www.(-- reference to evil site removed --)/index.php?showtopic=1017 Redigert 14.April.2012 av boati (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Når det gjelder fjerning av plombering/'trimmimg' er det vesentlig å få med årsmodellen i tittelen. Det finnes 2 utgaver av 4hk Yamaha 2-takter, kun den siste kan bli 5hk. Mener grensen går på 1996 så din motor er i praksis en plombert 5hk. Eller dvs, skal man tro det som har kommet frem på forumet tidligere er det nøyaktig samme motor, kun tallet på motordekselet som er forskjellig. Googlesøk på "yamaha 4 5" (uten anførselstegn) øverts til høyre på siden gir en haug med treff. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.