Alfonzo Startet 14.April.2012 Del på Facebook Startet 14.April.2012 Gjengene til skruen på ene endelokket på varmeveksleren til min md21b er utslitt.Det er ikke vegger igjenn i hullet for å gjenge opp til større dimensjon,så hullet må fylles med noe,for så å gjenges opp igjenn,men hva skal jeg fylle med? Veksleren er vel i messing,så finnes det noe lurt å gjøre her? Sitér dette innlegget Link to post
maskinisten71 Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Jeg ville ha boret bort de resterende gjengene, fått dreiet og loddet inn en tilpasset messing plugg som jeg etterpå hadde boret og gjenget opp. Eventuellt og kanskje enklest, satt inn løsgjenger.. du må i såfall gå ned på dimensjonen på bolten hvis du ikke kan bore opp hullet noe mere. Det finnes også såkalt ''Kjemisk metall'' som er en slags pasta som man knar sammen som en slags leire, dog usikker på om det blir sterkt nok til å gjenge opp igjen. men kjemisk metall blir ihvertfall hardt som betong. ~~maskinisten Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Få laget en plugg i messing, bor og gjeng SÅ lodder du den inn, eller limer den inn. Kjemisk Metall er bra så lenge du klarer å få skikkelig heft. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 15.April.2012 Del på Facebook Svart 15.April.2012 Jeg har brukt kjemisk metall med stor suksess på min motor, både med hull som måtte gjenges og å forme biter som har brukket av. Sitér dette innlegget Link to post
Alfonzo Svart 15.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2012 ok,tenkte på kjemisk metall selv,men var usikker på om det er hold i det.Men da skal ivertfall det prøves i første omgang,så får jeg se om jeg må ty til lodding vist det ikke funker.Takker for gode svar.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.