Jump to content

Då kjøpte vi ny båt i dag, og gleder oss til bedre plass


Sjeldenutpå

Recommended Posts

Etter mange tanketimer rundt båtbytte hoppa vi i dag på agnet som en sulten sei. Så nå går vi fra summer family på 27 fot og opp til aluminiumsbåt på 34 fot. Osvik 34 fra 1983. Her er finnannonsen.

 

Dette er en båt som ikkje har vert oppgradert mykje, så det er litt av kvart å henge fingrene i, men den er stort sett bruksklar.

Det var iallefall en heilt annen verden å kjøre i grov sjø. Det er som å kjøre lokomotiv i forhold til summeren. Dette føltes riktig med tanke på plassen. I februar fikk vi barn nr 4, så det var nå eller aldri :thumbsup:

Her kan barna tumle rundt på dekk med rekverk over alt. Og eldstesønn kan dra kjæresten med seg på overnatting i dinetten.

 

Så nå får vi krysse fingrene for at summeren blir solgt snarlig, slik at banken ikkje lager hus-annonse for oss. Men det lover godt med siste dagers telefoner. Vemodig er det nesten. Summeren er i god stand etter mine 4 år. Man veit kva man har, men ikkje kva man får...

 

Eg kjem nok til å plage BP med fleire tråder for å få hjelp til å få løst endel problemer :flag_bp:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Gratulerer, ser jo riktig så fint holdt for sin alder, og som du sier selv, blir jo en helt annen verden. Det er flere av oss som har kjøpt båt uten å selge den gamle, jeg er i samme situasjon og skal snart legge min minste ut for salg. Realistisk sett regner jeg at jeg må oppfattes som billigst av den båttypen for å få til salg, noe som ikke nødvendigvis gir den prisen jeg selv synes den er verdt. Som du sier man vet hva man har, man vet hva som er gjort og man vet hva det kostet av penger og tid. Jeg antar du til en viss grad prutet inn ditt fremtidige tap på prisen du gav for den nye.

Lykke til, kommer til å følge trådene dine, da du spør og gjør mye som er lærerikt for andre også.

Link to post
Share on other sites

Jepp, det er radarsak fra 1979. Kan ta av maska å bruke skjermen i mørke. Den virker vist, men eg aner ikkje korleis den skal brukes. Det blir lav prioritet på den i første omgang.

 

Men tror dere ikkje at eg fikk solgt summeren i dag også :thumbsup:

Så da kan vi sove godt i huset. Båten gikk til en som besøker BP, og eg ønsker han lykke til. Det er faktisk litt vemodig kjenner eg...

Men vi får prøve å "toppe" minnene i neste båt :flag_bp:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye med flott båt! I hjemmehavna ligger jeg ved siden av en Osvik 36. Ser veldig kjekk ut.

Og gratulerer med salg av gamlebåten. En god følelse. Jeg kjøpte før jeg solgte for et par år siden selv, så jeg har kjent på den...

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Langt til sørlandet i 10 knop Enes ! :giggle:

Klarte 16 knop nyslippet og nesten tomme tanker+2 voksne i fjor sommer( kjøpte båten av en bekjent ja). På prøveturen i helga var det 1000 liter meir med flytende ombord+5 voksne og to barn, da klarte vi rett over 12 knop. Men båten har bare vert løs fra fortøyningene 2-3 timer siden slipping i juni i fjor, så den er nok litt grodd.

 

Det ser ut til at eg har funnet en annen plass til septiktank, så det er mulig bensinagregatet får stå litt til. Eg må prøve å finne ut om det noe maritimt godkjent eller om det er heimemekka. Trur det er luftkjølt. Aner ikkje effekt. Men eg liker ikkje bensin i motorrommet. Det er ikkje noko automatisk vifte montert noko plass.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...