Jump to content

Hvilke type/merke gear er dette?


Romlesen

Recommended Posts

Hei

Jeg har lest en del tråder ang. gearproblem her på forumet, men jeg har ikke funnet svar på det jeg lurer på så nå spør jeg.

 

1: Hvilken merke/produsent er gearet, jeg har ikke funnet annet navn en at det står Lancing Mariner på kappa rundt svinghjulet. Motoren er en Perkins 4.108

2:Jeg har problem med at det ikke vil slå inn framover, bakover fungerer det fint. Jeg ser att dette har vert diskutert i mange tråder her men at det da har vert snakk om hydrauliske gear,

dette er vel et reint mekanisk gear. Er dette eventuelt en stor reprasjon? Hadde også vert fint om noen har tips eller link til rep. handbok eller teininger av denne geartypen.

3:Ønsker også tips om verksteder/deleforhanlere helst i Møre og Romsdal/Sogn og Fjordane.

 

 

Det er brukt ATF olje og den er blank og fin, lukter ikke svidd.

20120404_15.44.34.jpg

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for god hjelp.

 

Jeg har no komt til at jeg sansynlig vis er eier av et gear som heter: HBV10 Eller ZF10M :smiley:

Da er det bare å få det ut av båten og skifte lameller, viss noen har et tips om dertil eina verksted på min kant av landet so motas det med glede.

 

jeg må takke for god respons på min første påst på dette forumet, kan fort bli flere.:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...