Jump to content

Knekt kobling for slange til gear olje på Bravo drev


VIP

Recommended Posts

Er det ikke det ene så er det de andre.

Har akkurat bytte belger på Bravo 2 drevet.Nyeste type

På Gear olje fittingen som går igjennom bakveggen greide jeg å knekke tappen som slangen til gear oljen er koblet til på.

Nå er det for lite igjen til for å feste den forsvarlig.

Det står det igjen ca 1 cm og biten står inne i slangen.

Hvordan skal den byttes.Må den løsnes fra innsiden.

Har vert litt inne på Amerikanske fora for Gear lube fittings og undersøkt litt.For meg ser det ut som det er klipset sammen på innsiden.Kan det stemme.Trangt er det ivertfall

Redigert av VIP (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sånn kjøpte jeg. Den delen til venstre på bildet er den som er inni motorrom. Det er vel den du har knekt? Den frigjøres ved å trykke inn den lysegrå plastbiten så kan hunn-koblingen trekkes rett av. Ytterdelen kan skiftes ved å ta av låseringen (seeger-ringen, e-ringen) som sitter på innsiden og trykke koblingen ut. Litt usikker på hvor god plass det er med drevet montert, går kanskje med full tilt men du skal vel bare bytte den indre. Tidligere var det ikke hurtigkobling men en metallfitting som sikkert var mere solid men også mere plundrete å få av/på.
Link to post
Share on other sites

Det er den som er på utsiden som er knekt

Glemte å ta av slangen da jeg byttet belg.

Oppdaget det først etterpå at ny belg er limt og montert.

 

Ser ut som det er samme type som du den viser på EBAY

Den har en grå/hvit firkant.Hvis det er bare å trykke den inn skal det nok gå greit

Men det er den på utsiden som er knekt.Som du sier da så må jeg ta av en o-ring i tilleg og så trykke ut den bakover

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...