VIP Startet 16.April.2012 Del på Facebook Startet 16.April.2012 (redigert) Er det ikke det ene så er det de andre. Har akkurat bytte belger på Bravo 2 drevet.Nyeste type På Gear olje fittingen som går igjennom bakveggen greide jeg å knekke tappen som slangen til gear oljen er koblet til på. Nå er det for lite igjen til for å feste den forsvarlig. Det står det igjen ca 1 cm og biten står inne i slangen. Hvordan skal den byttes.Må den løsnes fra innsiden. Har vert litt inne på Amerikanske fora for Gear lube fittings og undersøkt litt.For meg ser det ut som det er klipset sammen på innsiden.Kan det stemme.Trangt er det ivertfall Redigert 16.April.2012 av VIP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Prolimit Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 Bytte denne på mitt alpha Gen.2 i fjor og den satt fra insiden. Litt trangt men ikke umulig, tror jeg betalte ca 295,- for genomföringen. Sverre Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post Share on other sites More sharing options...
VIP Svart 16.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2012 Hvordan er den festet er den skrudd.Eller er det trykt i sammen Kjenner inge mutter eller noe. På innsiden av båten er det en hvit firkant på ca 1 kvcm.på å trykke på denn. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Prolimit Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 Hei, slik ser det ut på alpha one. Sverre Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post Share on other sites More sharing options...
VIP Svart 16.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2012 Takk for det. Tror det er den samme koblingen Slik jeg forstår det skal det gå an å koble den fra og dra den ut på baksiden(utsiden).Har prøvd,men å komme til på skikkelg vis er nesten håpløst. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jkn Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 Ytre delen er festet med en E-ring. Indre delen sitter klipset fast på ytre. Helt vanlig at denne knekker. Er sikkert lagervare på alle verksteder. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VIP Svart 16.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2012 Kan den ytre løsnes fra utsiden.Eller må den løsnes på innsiden (motorrom) ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 Sånn kjøpte jeg. Den delen til venstre på bildet er den som er inni motorrom. Det er vel den du har knekt? Den frigjøres ved å trykke inn den lysegrå plastbiten så kan hunn-koblingen trekkes rett av. Ytterdelen kan skiftes ved å ta av låseringen (seeger-ringen, e-ringen) som sitter på innsiden og trykke koblingen ut. Litt usikker på hvor god plass det er med drevet montert, går kanskje med full tilt men du skal vel bare bytte den indre. Tidligere var det ikke hurtigkobling men en metallfitting som sikkert var mere solid men også mere plundrete å få av/på. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VIP Svart 16.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2012 Det er den som er på utsiden som er knekt Glemte å ta av slangen da jeg byttet belg. Oppdaget det først etterpå at ny belg er limt og montert. Ser ut som det er samme type som du den viser på EBAY Den har en grå/hvit firkant.Hvis det er bare å trykke den inn skal det nok gå greit Men det er den på utsiden som er knekt.Som du sier da så må jeg ta av en o-ring i tilleg og så trykke ut den bakover Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.