Jump to content

Plasti dip på fenderlist


janman

Recommended Posts

Er det noen her i forumet som har erfaring med å bruke plasti dip på fenderlisten til båt. Grunnen til at jeg vil prøve dette er at jeg har forsøkt å rengjøre fenderlisten med "alt" men misfarging og flekker vil ikke bort. Jeg vil nå prøve plasti dip, men er redd den vil sprekke opp. Båten er en Ibiza 20 med grå fenderlist. Erfaringer?

Redigert av janman (see edit history)
Link to post
Share on other sites

velkommen som medlem. dette er et mye omtalt tema her på forumet og du kan søke og finne en del stoff om det.

Dersom dette er litt "sisite utvei" for deg så kan du forsøke å pusse forsiktig med et fint vannslipepapir og dusje på med vann underveis. Da vil du fjærne det laget som er missfarget samt ruglete og guloksidert overflate. Fenderlisten bør nok være fargeekte tvers igjennom for å få godt sluttresultat,men uansett blir det kanskje bedre enn det var.

Jo finere vannslipepapir du bruker, jo mere skånsomt blir det. Når jobben er gjort er det nok viktig å pollere fenderlisten så den for fremtiden blir smussavvisende og bedre uv-beskyttet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...