Superkul Startet 16.April.2012 Del på Facebook Startet 16.April.2012 har kjøpt komplett motor og 290 sp drev og skvatt litt når jeg så knea på bukkhorna er dette kappet av da det før satt på y rør for fri eksos??? deretter satt på avkappet da det ble fjernet igjen?? har ett bukkhorn på hånda som er helt og røret går helt til manifoilen/riseren men er det flere typer bukkhorn??? for sikkerhetskyld er det forskjell på 290 dp og sp og passer 280 rør??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
Jori Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 Hei, vanskelig å se alt. Dette er vanlig å gjøre går man inn med ett Y-ledd for å montere for eks. silent choice (fri eksos). Men kan ikke se noen andre uløp for det, da burde du hatt to hull enten i akterende eller ett på hver side. Men ja, kan tyde på att bukkehornet har blitt brukt til noe slikt. For øvrig er helt sikkert bukkehornet tett som det nå er rigget da silent choice egentlig medfører enda en gummibelg på hver av sidene. Alternativt kan bukkehornet ha blitt kappet fordi man har gått inn med forhøyede risere. Det gjøres for å unngå tilbakeslag av vann. Som sagt vanskelig å være skråsikker når man ikke vet mer om historien eller bildene viser mer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 (redigert) Ja det er forskjellige typer, AQ290 har blant annet en tidlig og en sen utgave med forskjellig boltmønster i innfestningen til transomplaten, og det er greit å få akkurat det riktig. Den tidlige utgaven er den mest vanlige. og den er lik som AQ280. Litt usikker på om denne er kappet eller ikke, men mener å huske at alle variantene er hele helt opp til og med bøyen, og at det ikke skal være to skjøter (en før bendet, og en inn til riser), men dette røret hører egentlig innunder motortypen mer enn drevtypen, så det kan være at dette har vært originalt til en eller annen motor, uten at jeg kan si å ha sett den varianten før (til AQ290 drevet), kun de som er hele helt opp. Redigert 16.April.2012 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Svart 16.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2012 Det satt Silent choice der før ja Enklere spurt: er alle bukkhornene like på v8 /290 sp/dp drev ??? Ser med fordel og bytte dette med et helt siden det er reparert og tulla med og har et bukkhorn på hånden Så slipper jeg 4 skjøter og får originalt 2 Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
Moyja Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 (redigert) Adeneo, 290a drevet har ikke samme bolt mønster som 280 plata. Jeg mener dette røret er kappet men det er nokså vanlig. Det som man skal se etter er tæring skader. Etter det jeg kan se av boltene ser dette ut til og være tidlig modell Disse y-pipene har vært nummeroverførte en rekkeganger. Redigert 16.April.2012 av Moyja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Svart 16.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2012 Oki jeg tror drev er tidlig type , bukkhornet jeg kan få tak i er 94 mod , når går skillet?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
Moyja Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 (redigert) Hei Jarle. Det vet jeg faktisk ikke. Det er bare og måle avstanden mellom bolthullene og sammenligne mener det var noe med den nedre kanalen i røret også som ikke var likt. Det er lett og se om drevet er av tidlig type,sitter trimsylindrene rett i stolen eller er det en ekstra stol i mellom. Er det en ekstra er det tidlig model med sperrehake lik 280drevet Redigert 16.April.2012 av Moyja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 16.April.2012 Del på Facebook Svart 16.April.2012 (redigert) Noe sier meg at dette er en av de aller tidligste typene, som ble brukt en del på Ford V8'ere, men også på noen GM V8'ere. Ford utgaven er litt mer "skrå" enn GM utgaven. Er det en eller to små slanger ut på siden av transomfestet utvendig (nr.29 på bildet), eller ingen, og har transomfestet gummidemper øverst, som på bildet helt nederst ? Redigert 16.April.2012 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Svart 16.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2012 problemet er at motor/drev står enda i porsgrunn og bukkhornet er tilsalgs her i fredrikstad han får ikke av bukkhornet fra drevplata og vurderer og kappe det av så han kan få det fraverandre når man kommer til , tenkte det var lurt siden han dekker den nye Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Svart 17.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2012 (redigert) finnes det noe fasitsvar på årsmådell skifte gammel/ ny type?? er 94 mod ny type??? ingen som har bilde av forskjellen på bukkhorna?? Redigert 17.April.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.