Loyd Startet 16.April.2012 Link til dette innlegget Startet 16.April.2012 Sliter med plassmangel til Min sidepower på Nidelv 28 da septik tanken er støpt inn i båten og går helt frem til baugen. Hvor mye må jeg fjerne? Så et bilde her inne, men det gav meg ingen ting egentlig da jeg syntes det var veldig uoversiktlig. Hjeeelp! Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 16.April.2012 Link til dette innlegget Svart 16.April.2012 Skulle jeg støpt inn tunnelen ville jeg hatt minimum 100mm klaring rundt (helst mere),du må jo støpe innvendig også , er septiktanken din i veien er det bare å "sanere" denne og montere en ny annen plass. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 16.April.2012 Link til dette innlegget Svart 16.April.2012 Er ikke noe problem å sette baugpropell i denne selv om du har septiktank der. Tuppen går nemlig ikke heeeelt frem i spissen. Sag litt forsiktig med en feinsag så ser du at det går fint. Dette bildet er fra en nidelv 28 jeg tok for noen år siden med septik foran. ikke noe problem Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 17.April.2012 Link til dette innlegget Svart 17.April.2012 Bildet nedenfor viser hvordan baugpropellen er installert i båten vår. Her ligger motoren vinklet forover mot baugen for å oppta minst mulig plass i høyden. Sitér dette innlegget Link to post
Loyd Svart 17.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2012 Så det du sier Kaftein Øl er at det ikke er tank helt frem i baugen? Så dvs at om jeg skjærer bort "spissen" så kommer jeg i rommet foran tanken forstår jeg rett? Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 18.April.2012 Link til dette innlegget Svart 18.April.2012 Den "flaten" som er under tregulvet i rommet under benken foran, er septik tanken. Installasjonen til "Kaftein Øl" er lik den vi har hos oss, og også den som "Arvid_A" har. Tunnellen må legges OVER den flaten, med en liten klaring så du er sikker på å ikke komme i konflikt med septiken. Punkterer du septiktanken, så tror jeg du lager deg veldig mye ekstra arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Loyd Svart 18.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2012 OK. Da skjønner jeg. Men er båtene til dere som skriver her 83 mod? Jeg spør fordi 84 modellen har nemlig kjøl helt frem, derfor vet jeg at det går på den, mens 83 modellen har ikke kjøl som på 84 og oppover. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Båten vår er en 82-modell, altså tilsvarende bunnkonstruksjon som 1983-modellen. Sitér dette innlegget Link to post
Loyd Svart 22.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2015 Må fjerne noe av septiktanken på Nidelv 28 1982-1983 modell for optimal plassering. Har gjort det på min og det bydde ikke på noen form for problemer. Satt inn en SP 60 fra sleipner med 180mm tunell. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.