Jump to content

Galia 630 wa/ 90 hk mercury 4t 2004mod. Erfaringer med disse?

glalaks

Recommended Posts

ok.. får se litt på det da. Min situasjon er student, så har nok med å beholde båten økonomisk sett. grunnen til å vurdere bytte var at den perfekte båten dukket opp, og var interessert i bytte uten noen stor kostnad. Blir det mye kostnader med byttet, blir det nok ikke aktuelt. Men som du sier, så er det vel litt slit og bytte motorene selv.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Bruker vel mer fordi man kjører raskere og lengre? Men nå har jeg ikke sett tallene for disse motorene. Min yamaha 200 2-takt bruker mellom 0.8 og 0.9 i rolig marsj... 90 hk etec ligger vel mellom 0,6 og 0,7 i rolig marsj? Med mindre du kjører forferdelig mye ryker ikke budsjettet der i mine øyne:-) dyrt er det uansett hehe

Redigert av chrisrik (see edit history)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

nå er det jeg som har 2 takt.. bytter til 4 takt evt. jeg drar sjelden veldig langt med båten og 130 hk på båten min sliter ikke særlig på marsjfart. full gass koster. men 90 4 takt på byttebåten har nok en god del tyngre jobb. hva forskjellen på forbruket på marsjfart er er derfor litt vanskelig å si..

Jeg liker ikke undermotoriserte båter, men til den prisen må man ned i 16-17-18 fot, om det skal være litt moderne. Frister derfor med litt "stor" båt på 21 fot.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

JJa det er et bra ressonement.. Bortsett fra at jeg synes prisen også er veldig fin.. Mye båt for penga.

Jeg legger vel ut båten på finn i sommer så får vi se hva resultatet blir..

Synes den ser ganske tøff ut og med targabøylen. Mulig det er targabøylen som er for høy :giggle:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...