glalaks Svart 22.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 ok.. får se litt på det da. Min situasjon er student, så har nok med å beholde båten økonomisk sett. grunnen til å vurdere bytte var at den perfekte båten dukket opp, og var interessert i bytte uten noen stor kostnad. Blir det mye kostnader med byttet, blir det nok ikke aktuelt. Men som du sier, så er det vel litt slit og bytte motorene selv. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Kiekhaefer Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Jeg hadde ikke byttet, å gå tilbake til fortiden med en "orkan" i bensinforbruk hadde jeg ikke gjort. En 4T motor bruker vesentlig mindre bensin,så den er mye hyggeligere for lommeboken i det lange løp. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 (redigert) Bruker vel mer fordi man kjører raskere og lengre? Men nå har jeg ikke sett tallene for disse motorene. Min yamaha 200 2-takt bruker mellom 0.8 og 0.9 i rolig marsj... 90 hk etec ligger vel mellom 0,6 og 0,7 i rolig marsj? Med mindre du kjører forferdelig mye ryker ikke budsjettet der i mine øyne:-) dyrt er det uansett hehe Redigert 22.April.2012 av chrisrik (see edit history) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
glalaks Svart 22.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 nå er det jeg som har 2 takt.. bytter til 4 takt evt. jeg drar sjelden veldig langt med båten og 130 hk på båten min sliter ikke særlig på marsjfart. full gass koster. men 90 4 takt på byttebåten har nok en god del tyngre jobb. hva forskjellen på forbruket på marsjfart er er derfor litt vanskelig å si.. Jeg liker ikke undermotoriserte båter, men til den prisen må man ned i 16-17-18 fot, om det skal være litt moderne. Frister derfor med litt "stor" båt på 21 fot. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
chrisrik Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34547702 større motor... Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
glalaks Svart 27.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Ja har sett den;) har dessverre ikke råd til mellomlegget nå når jeg er student. Men det er fristende å selge min og legge inn et bud på en av galiaene.. Vet jo aldri;) det virker ikke som om de er så lettsolgte.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
chrisrik Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Lov å prøve! :-) at de ikke er lettsolgt synes jeg er merkelig, disse har jo alt man trenger og er lett håndterlig med minimalt behov for vedlikehold. Så da står man vel igjen med prisen, som da må være for høy Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
glalaks Svart 27.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 JJa det er et bra ressonement.. Bortsett fra at jeg synes prisen også er veldig fin.. Mye båt for penga. Jeg legger vel ut båten på finn i sommer så får vi se hva resultatet blir.. Synes den ser ganske tøff ut og med targabøylen. Mulig det er targabøylen som er for høy Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.