Jump to content

Hvordan kalibrere ekkolodd Autohelm...


chico

Recommended Posts

Har kjøpt en brukt autohelm st 50 plus, ekkolodd, med ny giver, noen som vet om denne kan kalibreres på land, og evt. fortelle meg hvordan denne kalibreres. Fikk med en enkel bruksanvisning, men fant ikke ut hvordan jeg skal sette dybden, om det skal være fra under kjølen, eller totaldybde.

 

Mvh Tom

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv en ST40 bidata enhet, og der kan jeg selv velge om dybden skal settes fra sjøen eller kjølen. Det finner du sikkert i manualen for ST50 tridata enheten også. Hos Raymarine (som har overtatt Autohlm) finner du manualer for alle slike utgåtte enheter. Manual for ST50 finner du her.

 

Lagt til: Ser at du har ST50+ enheten og vet ikke om hva som skiller den fra ST50, men nederst på denne siden kan du laste ned manual for ST50+ også.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 

For ST50 finner du justering for denne offset'n du spør om på side 11 i manualen, og for ST50+ på side 27.

Dette må gjøres på sjøen, et sted med greie bunnforhold der du vet eksakt dybde i øyeblikket.

 

Google søk er vår venn.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...