Jump to content

Må forlate Ballerholmen (Søgne)


Ingar

Recommended Posts

Et politisk vedtak er bare gyldig til et nytt vedtak er fattet.

 

Om jeg skal se den prinsipielle siden her så har jo båtforeningen fått lov til å ha en privat bruk av strandsonen, og i og med at området er regulert til NLF er det slik det blir tenker jeg. At foreningen er lei seg er jo greit - men det får de faktisk bare akseptere.

 

Foreningen kan jo vurdere å kjøpe området fra dagens eiere om det er så viktig for dem å ha sin egen holme.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Reguleringsplanen følger ikke eierskapet. Men båtforeningen kan jo velge å kjøpe og så åpne for allmenhenten. Da får de fortsatt tilgang - men ikke enerett. Det var jo det som var kommunens tanke med å tilby å kjøpe stedet for 4,50 kr/kvm + verdi av bygningene (som de aldri kom så langt som å forhandle om fordi grunneier avslo)

 

Oteren - jeg forstår sytinga fra båtforeningen slik at de er triste fordi de ikke lenger kan ha enerett på dette stedet, og grunneier vil ikke åpne for allmenheten. Jeg forstår ikke at det er noe å klage over - utover at man kan si at det er trist at en - sett fra allmenhetens side - urettferdig forforedeling til båtforeningenes fordel opphører.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Slik ser det ut, bryggeanlegget er markert med gul linje.

Meg bekjent er holmen ubebygd, de blå feltene er leskur som båtforeningen har satt opp.

Den lille vika ved nordenden av brygga er en badestrand for barn.

 

Image1.jpg

 

(For ordens skyld, det er ikke for min syke mor jeg postet dette, har bare vært her noen få ganger og aldri overnattet)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...