tnorderu Startet 18.April.2012 Link til dette innlegget Startet 18.April.2012 Hei, Ved opptak i fjor høst klarte jeg av en eller annen idiotisk grunn å ta av topp-dekselet på DPH drevet mitt. Har kjøpt ny tettningsring for å få satt det på igjen. Det eneste jeg mangler nå er info om moment på de fire boltene til dekselet. Deksel, tettningsring og bolter har nummer 5, 6,of 7 i splitt-tegningen HER. ER det noen som har info om moment eller prosedyre som skal brukes for disse boltene? Jeg antar det skal kryssdrasog kanskje gjerne i to omganger også? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 18.April.2012 Link til dette innlegget Svart 18.April.2012 Det blir bare fra hukommelsen, men mener det er 20-25nm som er momentet på DP-H / DP-R. Trekkes til i kryssmønster over tre omganger, først håndstrammet, deretter rundt 10nm og til slutt 20-25nm, fortrinnsvis med en liten dose tetningsmiddel på gjengene. Tar forbehold om feil, og kanskje noen her har en manual tilgjengelig de kan slå opp i for å dobbelsjekke, har ikke den her akkurat nå, men dette er det som er vanlig på mange VP drev, og er i hvert fall riktig på SX/DP/DPS/DP-S, men DP-E/DP-D og eldre drev med det spisse todelte dekselet skal vel være 15nm, men ble jammen litt usikker på DP-H i farten ? Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 19.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Adeneo: Takk for svar. Har heller ikke tilgang til manual for DPH så da prøvde jeg meg her. Ser ut som vi er ganske så enige. Etter å ha sett gjennom det jeg har funnet av manualer kom jeg fram til det samme som du hadde lagret. Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 23.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Jeg fikk bekreftet fra Drevia at momentet på boltene skal være 25nm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.