Jump to content

Volvo Penta DPH - Hvilket moment på bolter i toppdekselet

tnorderu

Recommended Posts

Hei,

Ved opptak i fjor høst klarte jeg av en eller annen idiotisk grunn å ta av topp-dekselet på DPH drevet mitt. headbang.gif

Har kjøpt ny tettningsring for å få satt det på igjen. Det eneste jeg mangler nå er info om moment på de fire boltene til dekselet. Deksel, tettningsring og bolter har nummer 5, 6,of 7 i splitt-tegningen HER. ER det noen som har info om moment eller prosedyre som skal brukes for disse boltene? Jeg antar det skal kryssdrasog kanskje gjerne i to omganger også?

Det blir bare fra hukommelsen, men mener det er 20-25nm som er momentet på DP-H / DP-R.

Trekkes til i kryssmønster over tre omganger, først håndstrammet, deretter rundt 10nm og til slutt 20-25nm, fortrinnsvis med en liten dose tetningsmiddel på gjengene.

Tar forbehold om feil, og kanskje noen her har en manual tilgjengelig de kan slå opp i for å dobbelsjekke, har ikke den her akkurat nå, men dette er det som er vanlig på mange VP drev, og er i hvert fall riktig på SX/DP/DPS/DP-S, men DP-E/DP-D og eldre drev med det spisse todelte dekselet skal vel være 15nm, men ble jammen litt usikker på DP-H i farten ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...