Jump to content

Koble sammen Lorenz Compact 7 plotter og Std. Horizon GX110 vhf?


Danemann

Recommended Posts

Har fått en Lorenz Compact 7 Color Sun kartplotter, og spekulerer på å koble denne opp mot min vhf som er en Standart Horizon GX1100E for å få brukt GPS'n i Lorenz til DSC-funksjonen i vhf. Er dette mulig? Hvordan gjør jeg dette? :crazy:

 

 

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Link to post
Share on other sites

Det bør være mulig.

FInn handboka for plotteren; der er det beskrevet hvilke tråder ut fra plotteren som har NMEA Data Ut, NMEA Data Inn, Ground (eller Common eller NMEA -)

Radioen har to eller tre tråder for NMEA: Ground/Common, NMEA Data Inn; og kanskje NMEA Data Ut. Greit å bruke handboka for den også.

Kople Ground til Ground, plotter Data Ut til VHF Data Inn, (og evt. plotter Data Inn til vhf Data Ut).

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

nei, spesialitetene der kjenner jeg ikke. I min plotter kan jeg velge NMEA (som er 4800 baud) eller NMEA-HS (som er 38400 baud); radioen vil bare ha 4800. Prøv 183/c-com, og se om det gir posisjon til VHF-en. Da er alt OK :smiley:

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Var inne i menyen på Lorenz'en og fant fargekoder for inn/ut og -, koblet dette sammen med vhf'en og forsøkte men nope. Så på nettet at Seatronics forhandler både plotteren og vhf'en, så da tenkte jeg at der får jeg sikkert et tips eller 2. Men det var ikke aktuelt, for jeg sto ikke i kunderegisteret deres, og karen jeg snakka med hadde annet å gjøre enn å ta seg av folk som IKKE sto i registeret deres. Er det en ny variant?

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...