Crescent 535 HT Startet 19.April.2012 Link til dette innlegget Startet 19.April.2012 (redigert) I vår fikk jeg det lokale verkstedet til å skifte registerreim. Uvisst om det skyldes feilmonering, høres det nå ut som om motoren ikke tenner helt riktig, og jeg mangler 13-1400 o/min på å nå fullt turtall. Verkstedet vil ta inn motoren for ny sjekk, men i påvente av dette var jeg nyssgjerrig på om noen visste om det å f.eks. bomme med en tann på ene reimskiven ville kunne gi slike symtomer? Jeg har sjekket bensintilførsel og denne virker ok. Jeg tror den går på alle sylindre, men det virker altså som om den ikke vil løsne helt. Ellers ingen ulyder, men kun dårlig effekt og noe mer røyk enn tidligere. Alle tips mottas med takk. Redigert 19.April.2012 av Crescent 535 HT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Uten å ha kjennskap til denne spesifikke motoren, vil jeg si at sannsynligheten for at reima er satt inn en tann feil er tilstede... Det kan også være at de har dulta borti en konnektor for en sensor, og at motoren går i "safe-mode" eller noe sånt, men da burde du fått en indikasjon fra instrumenteringa. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Crescent 535 HT Svart 19.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 (redigert) Ingen feilmeldinger. Er det skadelig og kjøre slik, eller kan jeg ta sjangsen på å kjøre den til båtverkstedet på egen kjøl (ca 5-10 min)? Er også interessert i andre tips som kan gi lignende symptomer. Redigert 19.April.2012 av Crescent 535 HT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Jeg ville overlatt til verkstedet å fortelle deg hva du bør/ikke bør gjøre slik at de også må ta konsekvensen av det siden det synes som om du har en reklamasjonssak? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Gabi Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Jeg kjenner ikke til hvordan regreim opplegget er på din motor. Men på bil så er det et strammehjul eller to som ved hjelp av en fjær strammer regreima slik at den ikke hopper ut av tannhjula og motoren blir ødelagt. På min bil var fjæra til hjulet nesten ødelagt og jeg hadde flaks som ikke fikk ødelagt motoren. Hvis det er strammehjul og fjær på din motor også noe som er sannsynlig så kan det hende at disse ikke er bra og burde vært skiftet. Da kan det være slik at hvis du kjører med motoren og stramminga av reima slipper så slår stempel opp i ventiler og medfører ødelagt motor. Du har to valg. Enten den safe og kjedelig men trygge å ikke starte motor men få den kjørt på land til verkstedet. Eller ta en liten sjanse å kjøre den på vannet dit ved å sette den i gir og kjøre på tomgangshastighet dit. Da stresser du eventuelle halvdårlige eller halveis feilmonterte komponenter minst. Sitér dette innlegget Link to post
Crescent 535 HT Svart 20.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Strammehjulet var undersøkt av verkstedet ifm med bytting av reim. Jeg kommer til å frakte båten til verkstedet uten bruk av motoren for sikkerhets skyld. Det jeg var ute etter var tips til evt. andre forhold som kan forårsake symtomer som beskrevet ovenfor, i fall verkstedet ikke finner noe feil med reima. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Feil på coil. Dårlig kontakt et sted, feil på jording. Går på en sylinder mindre av en eller annen grunn... Sitér dette innlegget Link to post
bjornhal Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 (redigert) Jeg ville snakket med verkstedet: Går de god for risikoen med å kjøre den for egen maskin så er det helt sikkert i orden. En BMW jeg hadde tidligere hadde fått montert registerkjedet ei tann feil (av ukjent årsak). Dårlig effekt, tungstartet i kaldt vær og høyt bensinforbruk over hele registeret var resultatet, men når jeg fikk rettet opp i feilen fungerte alt som det skulle og motoren hadde ikke tatt skade av det. Redigert 20.April.2012 av bjornhal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Er ikke verkstedet rette addressat for dine spørsmål siden de både vil ha motoren og formodentlig kompetansen? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.