terisa Startet 19.April.2012 Link til dette innlegget Startet 19.April.2012 Skal skifte talgpakninger i vannavkjølt pakkboks på Fairline Phantom 40 1996. Akslingen er ca. 41 mm. Er det noen som vet hvilke type og om det er 6 eller 8 mm som blir brukt. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 (redigert) Ingen svar ? "Tenker høyt": Kan du ikke måle det da? Sjekke avstand mellom ytterkant aksel og pakkboks innerkant. Gjelder vel benytte de man klarer få inn, minst 2 helst 3 ringer med skjøter på ulik plass vil jeg tro. Benyttes vel også en del teflonpaking el. nå ?? Kjenner ikke opplegget i den båten, men tippert 8 mm Redigert 19.April.2012 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Er den for stor, bank den med en hammer til den passer. Når strammeringen blir strammet så inntar den rett form. Skjøtene plaresers rundt om kring. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Den former du til etter behov, kjøp den bredeste, banker den til slik at den passer. Sitér dette innlegget Link to post
terisa Svart 19.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Da går jeg for 8mm teflon,viste ikke at det lot seg gjøre og banke pakning til rett dimensjon. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Er den for stor, bank den med en hammer til den passer. Når strammeringen blir strammet så inntar den rett form. Skjøtene plaresers rundt om kring. Og at ringene skal ha pakningsbredden i åpning. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
nordan family 27 Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Finn ut om det er talg, teflon eller "greasepølse" du skal ha. Da jeg skiftet for noen år siden mente daværende Fairline Norge at jeg burde holde meg til den versjonen jeg hadde og ikke skifte over til noe annet. Nå endte jeg med å snu klemflensen å sette på dryppfri volvoleppekondom i stedet, og fikk noe som er helt dryppfritt: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.