Jump to content

Balder blir til bo båt

Martine1

Recommended Posts

Da er endelig vårt nye prosjekt i gang.

Vi har i lengere tid sett etter prosjekt for å gjøre om til bo båt. Vi har nå funnet en 42 fot risørskøyte med navn Balder som vi har falt for. Denne ligger i dag i Skien å vi håper om kort tid og kunne ta den hjem til Oslo.

Noen som har erfaring fra Sollerud båtbyggeri og slipp??

Vi tar gjerne i mot tips og vink for oppygging av trebåt for dere som har vært borti noe sånt før, å til dere som bor i båt gjerne ta kontakt med oss:)

Vi ser frem til å dele med dere hva vi har startet på og satser på og komme i hus innen september!

Mvh Erik og Martine

58_1483448053_thumb.jpg

Redigert av Martine1 (see edit history)
  • 3 uker senere...

Da er masse planlegging gjort og vi venter spent på og hente vår nye båt om en uke. Som sakt ligger Balder i dag i Skien og skal til Oslo så om noe skal samme veien så gi lyd og vi kan slå følge. Vi planlegger og dra fra Skien ca kl 1100 lørdag og setter kurs mot Tønsberg for overnatting der. Videre blir det Tønsberg Oslo på søndag.

Noen som har noen gode tips på aggregat som fungerer bra i båt til en billig penge?

Litt om planene i båten til dere som kansje kan komme med noen tips. Båten er i dag ett tomt skråg med nytt overbygg. I overbygget planlegger jeg styreposisjon, kjøkken og en sitteavdeling. Kjøkken planlegger jeg og kjøpe ferdig fra HTH eller Drømmekjøkken da veggene her passer med noen av modellene deres. Sofa ønsker jeg jeg og bygge selv, men ønsker en meget go sofa som passer til både å spise og slappe av i, noen råd? Styre posisjoen blir også her men den venter jeg men da dette haster minst.

Planlegger å legge alt med strøm og siglal kabler i skult anlegg for å få det fint og legge opp til godt med varme! Vurdere og sette inn viduer på 90 cm som er standar i hus, men må da bygge ut veggene med 4 cm, er dette noe jeg burde gjøre?

Nede blir det 4 rom bad, durs, en tvstue og soverom. Totalt blir det 4 eller 5 soveplasser da dette ikke er så viktig for oss. Tv stuen sår en sofa som også er seng for å få mest mulig plass nede under dørk!

Noen som kan komme med noen tips på hvordan ett dursj rom kan bygges opp på best mulig måte får å slippe og få fuktighet??

Dette er kort om planene, kommer masse mere bilder og forklaringer ettervært så bare og holde seg fast:)

Med hilsen Erik og Martine

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...