Sleipner93 Startet 19.April.2012 Link til dette innlegget Startet 19.April.2012 Hei. Første vår med plastbåt og jeg aner rett og slett ikke hva man gjør med en slik båt. Planen jeg har som følger er å vaske skroget godt med ett godt vaskemiddel og varmt vann. Her tenkte jeg og bruke bilsvamp evt skrubb der drittet henger godt (eller ødelegger jeg noe ved bruk av skrubb?). Etter dette aner jeg rett og slett ikke. Har lest litt forskjellige tråder med polish og rubbing osv. Men har forstått at autosol fungerer godt sammen med bonemaskin. Så er det rett og slett bare å få vaska skroget godt å så bone over med autosol? Det skal også sies at dette skroget ikke har fått behandling på sikkert flerne år.. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Vask båten godt, og gå på med Autosol. bruk en god polish, og wax til slutt, så får du nok et godt resultat. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 19.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Autosol blir da altså rubbing? Hvilken polish bør man ha etterpå? Og er dette noe som bør gjøres for hånd eller maskin? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 (redigert) Begynte på noe blått, og skikkelg matt i dag, og brukte Autosol først, så meguiar`s polish, så meguiar`s wax med en eller annen plateolje eller noe.Brukte kun maskin på Autosolen. Ble strøkent Redigert 19.April.2012 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Hei, Hadde samme følelse som deg for en del år siden når jeg kjøpte min første båt, Nidelv 24 '81. Den hadde heller ikke fått noe særlig god polering på en stund. Under fenderlista brukte jeg den gangen Jotun Polish med maskin for å få opp glansen før jeg avsluttet med Jotun voks. Lærte på den harde måten at man ikke bør bruke voks på en flate som ikke er skikkelig blank. Et slit å få av igjen!. Samme jobben ble gjort to - tre år før hele skroget under fenderlista nå er blank og fin hele året. Nå går poleringen på våren som en lek, har brukt Selaclean Båt Polish og Gelcoat Forsegler. Synes de er fine å jobbe med og resultatet blir bra. Ville nok brukt Selaclean om jeg skulle valgt nå. Overbygget er et kapittel for seg. De første årene kjørte jeg på med polish og voks uten å få det helt store resultatet. Gelcoaten der var nok for oksidert til at en polish klarerte å polere opp glansen. Til slutt kjørte jeg på med Autosol(og litt vann) med maskin, polish og forsegler. Da ble det ganske bra men ikke spesielt holdbart. Det bør nok poleres en ekstra gang i løpet av sesongen for å holde hele året. Fordekk og dollbord med antiski pleier jeg også og gi en omgang med Jotun Shiny for å få bort møkk lettere. Ellers har det gått et par poleringstråder nylig der det er like mange forslag på produkt som innlegg. I år har jeg tenkt å hive meg på nano bølgen og har kjøpt inn Feldten Nano Extract. Den ene siden båten blir polert med resten av Selaclean polish og forsegler, den andre siden blir polert med nano produktet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.