Jump to content

Skorgenes Rover 43 - wow for en båt!

Bergen dørk

Recommended Posts

Så på Skorgenes Rover 43 idag og ble skikkelig imponert. 6 faste sengeplasser. 3 bad - et av disse dusjrom. Flott uteplass akter og sittegruppe i baugen. Store vindusflater. Fast aksling. Prisen er jo høy...starter på 3,6 mill, men sammenlignet med eks Marex 370 AC, som lå ved siden av, så ble dette så mye bedre.

Man får la drømmen leve. Eneste ankepunkt - på min korte gjennomgang, var vel at forpiggen var litt beskjeden.

Bilder

Hva synes dere? Har den apell?

mvh Bergen Dørk

Enig med at det er en nydelig båt.:) Var imponert over hva de har fått til. Må innrømme at for meg gikk Clipper 45 over den.

Men mye fint på Båtmessa i år. Brukte heile Torsdag der. Og sitter ennå og fordøyer inntrykk.

Generelt godt inntrykk av utstillerne. De eg var i kontakt med var imøtekommende og hjelpsomme.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Jeg må innrømme at jeg ikke liker båter med flybridge og da er denne type båt meget tiltalende. Synes den "luktet" kvalitet. Dette overgår bla Targa, synes nå jeg. Dette er selvsagt diskutabelt. Og det er jo helt klart fullt mulig å få en solid trawler til denne prisen, men denne er jo mer sportslig.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Ser ingen annen hensikt en kompensasjon for en manglende flybridge; i den grad det kan sammenlignes.

Sammenligningen med Targa var ukvalifisert synsing, og kun basert på båtenes løsninger og smak. Jeg likte løsningene ombord i denne båten bedre, men ingen av båtene er aktuelle.....så det betyr ikke så mye i praksis. :smiley: Det ligger en 44 fots Targa på Nautnes i Øygarden. Ingen tvil om at det er en fantastisk båt.

mvh Bergen Dørk

Jeg er enig med bitteliten! Jeg kommer aldrig til å kjøpe en båt med sittegruppe forran vindskjerm. den må ta mye plass under dekk.Hvordan er det å fortøye med babord side med denne? Dollbordet så krøbelt ut og det så ikke ut som det var håndrekke på styrhustaket. Om man har hardtoppbåt eller styrhusbåt ønsker man imange tilfeller uteplass på akterdekket. Skal man ha båt i det segmentet tror jeg komandobridge blir et savn. Selv er jeg så optatt av estetikk og design at jeg ikke kunne hatt et sidestilt styrhus uansett! Takutstikket slår nok an i tropisk klima, men rekner med dette er en båt hovedsaklig for skandinavia. Båten er sikkert en drøm for noen få,men for det konservative norske markedet så tror jeg personlig at den ikke kommer til å selge så mye. Meget mulig jeg tar feil

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

For min del setter jeg pris på at folk sier sin mening på en OK måte. Det har både du og andre gjort her. Gode poenger! :flag_bp:

Min favorittbåt (sånn egentlig) er Viksund St Cruz 340 HT. Den er akkurat passe stor for oss og jeg liker både design og løsninger. Og den er mer realistisk innen rekkevidde (en gang). Var ned i motorrommet på den nå på båtmessen i Bergen og likte det jeg så (Yanmar, strak aksling og utrolig velorganisert, ryddig og bra løsninger). Sålangt jeg kan vurdere. :wink:

mvh Bergen Dørk

Er enig i at Roveren har en viss WOW faktor.

Men jeg blir egentlig ovverrasket hvis de får noe særlig volum på salget av denne båten.

Den salongen på fordekket må da bli veldig upraktisk.

Ser salongen er avbildet med gedigne og flotte puter, som må pakkes bort for regn og skvalpesjø... I hvert fall dekkes til.

Jeg tror båten hadde henvendt seg til en langt større gruppe potensielle kjøpere hvis den hadde hatt noe mer trdisjonelt fordekk, salongen ute bør flyttes opp på taket... I alle fall burde fly vert en opsjon.

Har litt samme følelsen som når Askeladden kom med den største commuteren sin, båten hevnendte seg til en gruppe kjøpere som ikke fantes.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...