Jump to content

Golden Teak sealer, dekkevne

Bitteliten

Recommended Posts

Zalo erstatter ikke cleaner. Zalo brukes som hvilken som helst såpe, men jeg har gode erfaringer med zalo på båten. poenget er en såpe uten voks etc som mange båtshampoer har.

I sommer vasket jeg båten en gang med båtshampo. Erfarte da at det tok betydelig hardere på fargen på teaken enn Zalo.

NordWest vasker teaken med sterk industrivask først, så cleaner, etc.

Jeg observerte at Ringens Varv også vasket med såpe på sin egen båt før vedlikeholdsoljing.

Har ikke annet grunnlag enn det. Resultatet ble bra synes jeg.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Benytter også Golden teak sealer og har brukt det i 10 år.

Javel, og hvem selger så vidundermiddelet? Ikke Maritim så vidt jeg kunne se.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Det har den fargen som er vist på bildene. Om du leser hele tråden får du med deg sammenhengen her :wink:

Har kest hele tråden og hadde dårlig erfaring med teakbehandlingen fra Nord West hvor de oljet dekkene med en frytelig farge gul/grønn.

Denne du presenterer her ser bra ut. Vil allikevel vente hvordan den ser ut om to år. Jeg vet at du ligger innendørs vinterstid noe jeg ikke gjør. Erfaring viser at alt som er under tak/nallesje vinterstid set bedre ut enn det som for vinteren på seg.

Fint om du holder oss orientert videre. Teakdekk tuller man ikke med.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ja, og hos Sea Sea på Rud fant jeg ut.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Jeg har båten ute hele året og behandler teaken med 2 strøk om våren (les sommeren i Finnmark :lol: ). Dette holder ikke hele vinteren igjennom. Om våren (ja våren), da er teaken noe spraglete og det ser ikke spesielt pent ut. Etter en vask med cleaner og det begynner å ligne noe og ditto et strøk med sealer, ja da er det pent igjen. Jeg behandler da kun de områder som har blitt værutsatt.

Jeg har tilhørt samme menighet som Bitteliten og hatt ubehandlet teak på badeplattformen. Men etter at en kamerat på Kjäringön i sommer tok saken i egne hender og renset med Respect 1 og 2, så ble det så fint at jeg la på et lag med Golden teak sealer også. Og som Bitteliten ble jeg overbevist. jeg fortsetter med respect 1 og 2 og Golden teak sealer!

Prøvde meg på uteplassen bak og trappa opp til fly. Trappa ble bra, men dørken bak ble alt for mørk. Benyttet Brigtener i foreskreven dose, og to strøk Sealer men allikevel? Bør jeg øke mengden/liggetiden på brigteneren neste gang?

ad. planlegging:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...