Bitteliten Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 (redigert) Zalo erstatter ikke cleaner. Zalo brukes som hvilken som helst såpe, men jeg har gode erfaringer med zalo på båten. poenget er en såpe uten voks etc som mange båtshampoer har. I sommer vasket jeg båten en gang med båtshampo. Erfarte da at det tok betydelig hardere på fargen på teaken enn Zalo. NordWest vasker teaken med sterk industrivask først, så cleaner, etc. Jeg observerte at Ringens Varv også vasket med såpe på sin egen båt før vedlikeholdsoljing. Har ikke annet grunnlag enn det. Resultatet ble bra synes jeg. Redigert 30.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Benytter også Golden teak sealer og har brukt det i 10 år. Javel, og hvem selger så vidundermiddelet? Ikke Maritim så vidt jeg kunne se. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 http://www.seacrest.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Det vanlige å vaske teakdekk med er vanlig grønnsåpe. Det er første gang jeg har hørt Zalo til dette. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Er jo ikke noe poeng å vaske med grønnsåpe når man skal olje etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Hadde trolig vært enklest å vaske med Respect Dekk cleaner 1 og 2 for å få det helt rent. Det du bruker av Golden er det det gul/ grønne som leveres fra Nord West eller har det en naturlig teakfarge? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 (redigert) Det har den fargen som er vist på bildene. Om du leser hele tråden får du med deg sammenhengen her Redigert 30.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Ser at Båtbua i Fr.stad er forhandler for "Golden.." iflg importørens nettside... Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Dette var overraskende Bitteliten....mener å ha lest helt annet fra din side når det gjelder teakbehandling tidligere........eller husker jeg helt feil? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Nei, du husker rett. Jeg foretrakk ubehandlet og vi tvilte oss til å teste Golden Teak i år. Meget godt fornøyde Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Er litt fristet til å si.....Hva var det OSV.............. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 (redigert) Jepp, det har du all grunn til. Og dine argumenter var med i vurderingen Men du var jo skeptisk til holdbarheten på Golden Teak etter at de byttet løsemiddel i sealeren. Redigert 30.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Skeptisk er vel ikke helt riktig........jeg opplevde at holdbarheten var blitt dårligere og jeg misstenkte at det var skjedd et eller annet med produktet, noe du bekreftet etter å ha sjekket . Når du nå hevder at den er så bra.....tenk da hvor bra den var da du ikke ville prøve...... ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Jeg er glad jeg ikke prøvde, for da hadde jeg jo blitt skuffa nå Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 (redigert) Det er det jeg kaller positivitet....;-) Redigert 30.Juli.2012 av Finn Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Det har den fargen som er vist på bildene. Om du leser hele tråden får du med deg sammenhengen her Har kest hele tråden og hadde dårlig erfaring med teakbehandlingen fra Nord West hvor de oljet dekkene med en frytelig farge gul/grønn. Denne du presenterer her ser bra ut. Vil allikevel vente hvordan den ser ut om to år. Jeg vet at du ligger innendørs vinterstid noe jeg ikke gjør. Erfaring viser at alt som er under tak/nallesje vinterstid set bedre ut enn det som for vinteren på seg. Fint om du holder oss orientert videre. Teakdekk tuller man ikke med. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 (redigert) Den gulgrønne fargen kommer når man ikke vedlikeholder slik vi har gjort. Og den fjernes enkelt med steg 1, Cleaner. jeg er enig i at den er stygg. Vår teak blir renset helt ned med vask og cleaner hver vinter. Spør Evita om hans erfaringer. Han har båten ute hele året Redigert 30.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 Javel, og hvem selger så vidundermiddelet? Ikke Maritim så vidt jeg kunne se. De selger disse produktene bl.a. hos Swang på Lysaker. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Finn Erik Svart 30.Juli.2012 Del på Facebook Svart 30.Juli.2012 (redigert) Wærners båtbu i Sandefjord Redigert 30.Juli.2012 av Finn Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 31.Juli.2012 Del på Facebook Svart 31.Juli.2012 Ja, og hos Sea Sea på Rud fant jeg ut. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Evita IV Svart 1.August.2012 Del på Facebook Svart 1.August.2012 Jeg har båten ute hele året og behandler teaken med 2 strøk om våren (les sommeren i Finnmark ). Dette holder ikke hele vinteren igjennom. Om våren (ja våren), da er teaken noe spraglete og det ser ikke spesielt pent ut. Etter en vask med cleaner og det begynner å ligne noe og ditto et strøk med sealer, ja da er det pent igjen. Jeg behandler da kun de områder som har blitt værutsatt. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.August.2012 Del på Facebook Svart 1.August.2012 Har du et bilde av dekket? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Zandra Svart 1.August.2012 Del på Facebook Svart 1.August.2012 Jeg har tilhørt samme menighet som Bitteliten og hatt ubehandlet teak på badeplattformen. Men etter at en kamerat på Kjäringön i sommer tok saken i egne hender og renset med Respect 1 og 2, så ble det så fint at jeg la på et lag med Golden teak sealer også. Og som Bitteliten ble jeg overbevist. jeg fortsetter med respect 1 og 2 og Golden teak sealer! Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 4.August.2012 Del på Facebook Svart 4.August.2012 Prøvde meg på uteplassen bak og trappa opp til fly. Trappa ble bra, men dørken bak ble alt for mørk. Benyttet Brigtener i foreskreven dose, og to strøk Sealer men allikevel? Bør jeg øke mengden/liggetiden på brigteneren neste gang? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2012 (redigert) Om teaken er slitt eller gropete ville jeg slipt teaken. Jeg har brukt ett strøk sealer Redigert 4.August.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.