dølle Startet 21.April.2012 Link til dette innlegget Startet 21.April.2012 hei sjøsatte båten igår etter vinterlagring. Har bytta drivbelg, gearkabelbelg og alle o-ringer mellom drev og transom på mitt bravo 3 drev. oppdaget etter noen timer at det hadde kommet litt vann i motorrom. etter mye leting i det trange området mellom motor og drev finner jeg ut at det drypper inn vann rundt selve slangen til gearoljen der den kommer inn i motorrommet. er vel et 90 graders bend eller noe der..vanskelig å komme til å se... Ser at det er tørt der gearkabel og drivaksel kommer inn i motorrom etter belgskiftet.. før jeg tok opp båten i høst la jeg merke til at det er litt oljeflekker på sjøen bak drevet, tenkte ikke så mye på det da,båten var helt ny for meg. det samme er det nå med litt oljeflekker når båten ligger på tomgang. nivået på gearolje beholderen har holdt seg stabil hele tiden før vinteren, byttet all oljen før utsett nå, oljen jeg tappet av så jeg ikke noe galt med..nivået ser normalt ut nå også, men har ikke kjørt mye. Mener det var litt vann i motorrom før vinteren også, tenkte ikke så mye over det heller..regna med et belgskift uansett før utsett. Er det en sammenheng mellom oljesølet og at det drypper inn vann ved slangen/gjennomføringen? hva må til for å stoppe lekkasjene? noen som skjønner noe om dette? Er fersk her, så beklager min knotete fremlegging.. Sitér dette innlegget Link to post
dølle Svart 26.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 var i båten i går kveld å kikket, etter å ha funnet mange andre tråder her på BP om lekkasje fra bravo 3 drev. finner også ut som de fleste andre her at det kommer inn vann fra styrebolt...så bare ut som det kom ifra ved oljeslangen da det rant ned og dryppet fra den. kommer inn mest vann når drevet er svingt til en av sidene ser det ut som(3-4 dråper min) står det rett frem drypper det av og til, og nesten stopper opp. Hva må jeg gjøre, kan den ligge ut slik til høsten tro? ta opp å få det ordnet da? Er en Bayliner 2855 ciera fra 1995 med steyr 246 2002 mod dette er snakk om. bravo 3 drev er jeg ikke sikker på mod, nyere enn 2004. virker som en litt omfattende jobb dette, med motor ut og hele pakka.. det med å montere greasenippel, vil det funke? tenker da på montere fast slange opp fra greasenippel og opp til en fornuftig plass bak i båten, å smøre dette hver gang du forlater båten som man gjør med hylsa til en båt med aksling.. noen her som har forsøkt noe lignende? Sitér dette innlegget Link to post
sailor85 Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Er nok gjennomføringen til giroljeslangen. Skal bytte den på min båt nå og det ser ut til å bli en skikkelig drittjobb. Og min står på lang med drev og bellhouse demontert... Er En 10cm lang plast-dings som er presset inn i transom. Sannsynligvis en av de to gummiringene som er ødelagte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.