waroo Startet 22.April.2012 Link til dette innlegget Startet 22.April.2012 Driver med havfiske , og i den forbindelse er det viktig å finne steder med steinbunn. Jeg har garmin bluechart fra før. Denne markerer bunnforholdene , men det er ikke detaljert nok . Spørsmålet er om det finnes bedre elektroniske kart til dette. For ordens skyld har jeg sett kystverkets kart, og de er heller ikke detaljert nok . Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 (redigert) Vet ikke om det finnes noe kart som viser slike bunnforhold. Har en sjef som er "guru" på havfiske, men har aldri hørt han har nevnt noe sånt. Mener han kjører Garmin 620 fordi denne kan kjøre rene dybdekurver på skjermen, vet han bruker denne både på Ascension og Kapp Verde. Redigert 23.April.2012 av La Vida (see edit history) Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Langs land Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Fiskerikartserien (500-serien) fra Sjøkartverket benyttes av fiskeflåten. Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Det beste ville nok være Olex trur eg men det er nok ganske kostbart. Ellers er Bluechart G2 Vision ganske bra med eige fiskerikart som valg viss du ønsker det. Eg har dette, men ingen brukererfaring enda. Sitér dette innlegget Link to post
frsnd1 Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Om du virkelig vil ha god oversikt over bunnforholdene bør du invistere i Olex. Her lagres dybdene fra ekkolodd i forhold til gps pos. med vanlig gps får du oppløsning på ca 2x2m. Om du er interessert i å dele dine oppmålinger med olex as så får du tilbake alle målinger de har i sin database der stort sett hele norskekysten er oppmålt. Du kan også bestille tilleggs software som viser bunnhardhet om du har ekkolodd som kan måle dette. www.olex.no Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Tror de mest detaljerte kartene er å finne på gislink.no Zoom inn på ønsket område. Velg grunnkart sjø i kartlagsliste og trykk oppdater kart. Her ligger oppmålingsdata, men bare i skjeldne tilfeller bunnbeskrivelse. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.