eysteind Startet 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 17.Januar.2005 Hei? Driver og leter etter noe som eg ikke finner! Skal ha radiatorer i halco`n og har derfor tenkt å legge disse inne skott, kjøkkenbenk, dashbord mm. og så ha ventiler som varmluften slipper gjennom. Problemet er bare at eg ikke finner slike ventiler som eg er ute etter. De skal vere ca 10cm høye og mellom 30 og 70 cm lange. De er også litt viktig at de er pene. Er ikke sikker på hvilken material de skal vere av, men tror både aluminum, blankt syrefast og teak/kirsebær hadde vert fint. De skal monteres utenpå hvite glassfiberskott... Har noen tips om hvor eg skal lete??? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 www.maritim.no Søk på ventil, og et stykk ned finner du nok det du leter etter! Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Er det slike du ser etter??? Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
eysteind Svart 17.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 (redigert) Maritim har mye rart, men ikke akkuratt det eg er ute etter. ønsker noe litt mer elegant. Gjerne blankpolert med runda hjørner ol. Her er det beste eg har funnet hittil: http://www.watski.no/www/Files/prodImages/...e/f69966-30.jpg Eneste minus er at eg hadde tenkt kirsebær interiør i båten, og da vil dette kanskje krasje litt? Er kanskje ikke så vanskelig å lage selv? Har både en proff stikksag eg en fres. Da kan eg iallfall lage den størrelsen eg selv ønsker! Men det fineste hadde vert noe å rusfritt stål. Redigert 17.Januar.2005 av eysteind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Messing ville vel blitt lekkert da vel Vet ikke hvem som fører det, men hva med og prøve noen caravan sentre Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 De selger slike rister på alle plasser som selger båtutstyr. http://www.watski.no/www/index.asp http://www.seatronic.no/ http://www.maritim.no/ Lykke til Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Hallaron Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Eneste minus er at eg hadde tenkt kirsebær interiør i båten, og da vil dette kanskje krasje litt? Er kanskje ikke så vanskelig å lage selv? Har både en proff stikksag eg en fres. Da kan eg iallfall lage den størrelsen eg selv ønsker! <{POST_SNAPBACK}> Slett ikke umulig å lage selv, personlig ville jeg enten brukt samme matriale (kirsebær) eller et lysere treslag som ga en viss kontrast. feks bjørk. Har brukt litt bjørk i min båt og det ser ut til å klare seg riktig bra. Hadde ikke brukt stikksaga til dette, ville brukt fresen med en god og skarp notfres, da tror jeg du får et resultat du blir fornøyd med. 1/2-Geir Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
GOE Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Et tips kan jo være å ta kontakt med lokale snekkerverksteder. Har selv gjort dette på forskjellige ting både til båt og annet, resultatet blir som regel meget bra og prisen blir som regel langt rimligere en å kjøpe på f.eks båtutstyrforetninger. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
eysteind Svart 17.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Her fant eg akkuratt det eg er ute etter: Bare synd desse blir alt for store. Desse er beregnet på utlufting av motorrom. Det eg trenger er ventilrister lik de på bilde på ca 10cm høyde.... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Hadde noen under salg for en god stund siden: Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 17.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2005 Hei. Kanskje de finnes noe hos kjøkkenlevrandører eller byggshop? Campingvogndeler? Sitér dette innlegget Link to post
Mr Teak Svart 23.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2005 Jag kan tillverka dessa för dig i Teak eller Mahogny...bara hör av dig. Allt i Trä till Båt tillverkar jag även Teakdäck mm. mvh PH Sitér dette innlegget Link to post
Aquarius Svart 23.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2005 Prøv et firma som heter Skeisvoll AS på Avaldsnes. Disse lager alt i ventiler og rister for skipsindustri. Skeisvoll AS Mvh Aquarius Sitér dette innlegget Mvh Aquarius Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.