Jump to content

hvor finner eg ventilrister?

eysteind

Recommended Posts

Hei?

Driver og leter etter noe som eg ikke finner!

Skal ha radiatorer i halco`n og har derfor tenkt å legge disse inne skott, kjøkkenbenk, dashbord mm. og så ha ventiler som varmluften slipper gjennom.

Problemet er bare at eg ikke finner slike ventiler som eg er ute etter. De skal vere ca 10cm høye og mellom 30 og 70 cm lange. De er også litt viktig at de er pene. Er ikke sikker på hvilken material de skal vere av, men tror både aluminum, blankt syrefast og teak/kirsebær hadde vert fint. De skal monteres utenpå hvite glassfiberskott...

Har noen tips om hvor eg skal lete???

Maritim har mye rart, men ikke akkuratt det eg er ute etter. ønsker noe litt mer elegant. Gjerne blankpolert med runda hjørner ol.

Her er det beste eg har funnet hittil:

http://www.watski.no/www/Files/prodImages/...e/f69966-30.jpg

Eneste minus er at eg hadde tenkt kirsebær interiør i båten, og da vil dette kanskje krasje litt?

Er kanskje ikke så vanskelig å lage selv? Har både en proff stikksag eg en fres. Da kan eg iallfall lage den størrelsen eg selv ønsker!

Men det fineste hadde vert noe å rusfritt stål.

Redigert av eysteind (see edit history)

Eneste minus er at eg hadde tenkt kirsebær interiør i båten, og da vil dette kanskje krasje litt?

Er kanskje ikke så vanskelig å lage selv? Har både en proff stikksag eg en fres. Da kan eg iallfall lage den størrelsen eg selv ønsker!

<{POST_SNAPBACK}>

Slett ikke umulig å lage selv, personlig ville jeg enten brukt samme matriale (kirsebær) eller et lysere treslag som ga en viss kontrast. feks bjørk. Har brukt litt bjørk i min båt og det ser ut til å klare seg riktig bra.

Hadde ikke brukt stikksaga til dette, ville brukt fresen med en god og skarp notfres, da tror jeg du får et resultat du blir fornøyd med.

1/2-Geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...