Jump to content

Kjølruller på Tysse-6324 virker å slite med båtvekta?

chrisrik

Recommended Posts

Hei,

Har ganske nylig investert i båt på 24 fot med en Tysse Boogihenger (6324). Denne har kjølruller av den "solide" hardplast-typen. Den selvjusterende vugga bak er den som tar mye vekt ved opptak og sjøsetting, og disse hjulene virker å svikte (gjelder et par av de nederste fire hjulene, ikke de som bare legges opp på høysiden av skroget). De gir etter og virker å være på tur av "felgen".

Er det andre som sliter med dette? Båt, med motor og vanlig last tror jeg havner på drøye tonnet - vell innenfor hva hengern skal greie (1500 kg).

Andre hengere har luftfylte hjul og jeg innbiller meg at disse kanskje er bedre rustet for å ta imot vekta? Alle tips tas imot med takk, kjedelig å plutselig stå der uten et hjul lipseal.gif

Redigert av chrisrik (see edit history)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Du har sikkert ett ekstra hjul på hver side av kjølrullen. Jeg så de samme tendensene på forrige Tysse henger. I mitt tilfelle var hovedproblemet de bakre hjulene fordi kjølen er spissere foran slik at vekten der legger seg på kjølrullen og ikke oppå gummihjulene som skjedde på de bakre hjulene.

Nå har jeg en helt ny Tysse 6384 og denne er levert uten de ekstra hjulene på siden av kjølrullene. Dette fungerer bedre. Du kan helt sikkert fjerne sidehjulene da disse er levert som ekstra utstyr på nye hengere i dag. Mulig du bare må bytte aksling.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...