Jump to content

Hvor i Lillestrømområdet få tak i blokker/taljer for å løfte tungt


Lars H.

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg er på jakt etter billige blokker/taljer for å løfte tunge ting. Dette er for å løfte bildekk og annet opp på hemsen i garasjen, men det kan jo like gjerne gjelde for båt. Det jeg trenger er to taljer/blokker, enkle eller doble som antydet på bildet under.

 

trinsesystem.jpg

 

Men det eneste jeg finner uten å velge steindyre løsninger for fall og alt mulig annet til seilbåter, er dette:

 

trinse1.jpg

 

Men for min løsning jeg trenger også en slik sak (manipulert bilde):

trinse2.jpg

 

Men noe slikt finner jeg ikke. Men det må da finnes? I andre typer butikker enn båtsjapper?

 

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Den der saken fra Biltema så utmerket ut til mitt bruk, og den var jo utrolig billig også. Jeg var selvfølgelig innom BT sine sider, men kom ikke på å søke på "reptalje" og søker en på talje, kommer ikke den opp. Og å lete under verktøy/ verkstedtilbeør kom jeg heller ikke på.

 

15-917_m.jpg

 

Men takk for hjelpen, da rusler jeg bort til BT (snaue 10 min. å gå hjemmefra) imorgen. Så blir det bare å finne et solid sted å feste "reptaljen" opp under taket. Og når vinterhjulene mine og hjulene til en niese er rengjort, blir det å heise de opp på hemsen i garasjen der de kan være til det er slutt på båtsesongen og en ny fordømt vinter kommer.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...