Jump to content

Kjøpe påhenger, hvordan forsikre seg om at disse ikke er tyvegods?


Flammingokid

Recommended Posts

Jeg fikk motornr av selger før jeg handlet. Ringte så politiet og ba de om å søke opp motornr i sine registere.

Samme når jeg skulle registrere min første gang. Fikk de på lensmannskontoret til å skrive ut en side der det sto at det ikke var noen etterlysninger på båt og motor. Politiet i Tønsberg og lensmannen på Tjøme var hvertfall veldig hjelpsomme.

Link to post
Share on other sites

Jeg avslo en gang å kjøpe en påhenger som hadde klistremerke fra en svensk marina, prøvde å ringe politi/tollvesen for å høre om de kunne spore om den var lovelig i Norge eller ikke. Jeg ble blankt og frekt avvist med at dette var mitt eget ansvar å sjekke ut. Joda greit det, men hvordan? Tror de indirekte antydet at det ikke finnes et slikt register, men jeg orker ikke å få en klump i magen vær gang jeg ser toll / politibåten på Sekken. Savner en webtjeneste hos politiet hvor man kan registrer kjøp/salg med motornummer og at de da kan sjekke og evt gå løs på selger.

Redigert av StåleK (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...