Nidelv-28 Svart 26.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Alt i alt så er de ganske like altså? Noen som har sett linken til annonsen på side 1? Hva synes dere??? Er dette en båt som virkelig gir "value for money"?? Selv om de er noen år så har de klasse, samt at de er tidløse! Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 (redigert) Tror det er smart å kikke på aktuelle båter. Får ofte et bedre og mer riktig inntrykk "live". Yamaha innenbordsmotorer kjenner jeg ikke. Yamaha er ikke Yanmar vil jeg tro, da hadde de vel het Yanmar? Ligger jo også et par Windy GM med Yamaha og drev som virker tungsolgt. Som sagt kjenner jeg ikke disse motorene og f.eks hvor enkelt det er å få reservedeler over alt. Sikkert noen her som kan mer om det. VP TAMD 41 er i hvertfall motorer som er anerkjente og det er solgt veldig mange av. B-utgave er modifisert og lager ikke all eksosrøyken (særlig ved oppstart) som A-modellen er kjent for. Reservedeler finner du vel på hver knaus til VP`n om uhellet skulle være ute. På årsmodeller som du ser på er det normalt levert med mekaniske gear (MS), og etter min mening er det en stor fordel om det er skiftet til nye Hydrauliske gear (HS). Da får du i hvertfall ikke en stor regning rett i fanget hvis du må bytte disse etter kjøp. Ellers er jo vedlkiholdet og hvordan båt og motorer er tatt vare på en viktig moment. Som nevnt - ta en befaring, det gir best grunnlag for å velge hva du skal kjøpe. Redigert 26.April.2012 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Yamaha er cream de la cream både i kvalitet og delepriser. hehe Disse motorene har aldrig blitt fremhevet her hjemme.. Facts: Yamaha henter sine stammer fra Toyota akuratt som mye fra yanmar. (motorene i princessen er Landcruiser motoren på 4,2 liter og kommer i både 12 valve og 24 valve. 12 valve er den "gamle sliteren" fra Landcrusier 80. De utvendige komponentene er yamaha sine egne hvor de bruker kjølere som ikke trenger sink grunnet høy legering.. (slik som yanmar gjorde før 2000 ca helt til kostnadene ble for høye) Knallgode motorer som desverre grunnet pris ikke har hatt marked her hjemme.. En får kjøpt deler fra lokal yamaha pusher eller hos toyota. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
s/y UT-sia Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Heisan Til Thorlyn, er disse motorene også med registerrem? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 (redigert) Ja det er de. kjøper reim og deler hos toyota til 1/3 av prisen Siden til Adeno har brosjyre på disse motorene.. men får ikke åpnet den.. boatinfo Redigert 26.April.2012 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
s/y UT-sia Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Heisan Til Thorlyn, er disse motorene også med registerrem Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv-28 Svart 26.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Virker som en fin båt, synes dog at prisen er litt slem selv om motorpakka er oppdatert! Dette her er også et godt alternativ, selv om det sitter to gamle travere!: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=32765586 Spm til Thorlyn: - Veit du hva de har gjort for å hente mer guff ut av disse i forhold til bilmotorene?? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Virker som en fin båt, synes dog at prisen er litt slem selv om motorpakka er oppdatert! Spm til Thorlyn: - Veit du hva de har gjort for å hente mer guff ut av disse i forhold til bilmotorene?? Jeg vet ikke spesifikt men jeg vet at toppene ikke er like samt annen turbo etc.. de lader også høyere enn i bil versjon på 165 hk på 12 valve og 205hk i 24 valve. Yanmar kjører jo 315 hk ut av 24 valven og goldfish drar vel 360 ut.. men de holder heller ikke.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
olpi Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 (redigert) Ref siste du linker til: Spørs hvor fornøyd du blir med "små motorer" da. Den har gamle MS gear ser det ut for. En turbo er vel byttet kan det virks som, hva med den andre ? Har hatt TAMD 40B selv jeg i Scand. Tørst sak, og oljekjøler ble byttet. Kon i gearet ble også byttet. Ellers en bra motor, hard gange. Jeg tenker alltid: kjøpssum + kostander man må forvente i den nærmste tiden (1-3 år) = Kjøpskostnad. Mange koster på kosmetiske ting, men venter litt med det som kanskje betyr mer. Oppgardering/skifte av tekniske ting. Andre gjør begge deler. Det koster ofte en god del mer, men man er ofte tryggere, færre overraskelser. Redigert 26.April.2012 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv-28 Svart 27.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Ønsker å rette en stor takk til "Marida" som gav oss en privat visning i båten sin seint fredags kveld! Makan til positiv kar skal man lete lenge etter :-) Dette gav mersmak Marida! Takk for titten :-) PS: Er så godt å se hvor behjelpelig alle på dette forumet er! Båtfolk er en egen rase! Mvh Nidelv-28 Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Ekte båtfolk er det :-) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 (redigert) Utgår Redigert 27.April.2012 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Har også sansen for disse båtene. Selv synes eg kanskje fairline Corsica er noe penere og moderne. Har denne samme skrog som P35? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 (redigert) Der er jeg uenig meg deg ang penere, men fairlineen er kanskje mer moderne inni, med 2 kabiner og innvendig dusjrom. Men bevares...fin den også. Kk Redigert 27.April.2012 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 (redigert) Ingen problem, kjempehyggelig å møte nye folk. Som sagt ikveld,.ta kontakt når den nye P 35 kommer til Hvaler Redigert 27.April.2012 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv-28 Svart 28.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Hehe.. Var svært lærerikt å se.. Fant selvsagt noe minus med P35 so jeg ikke hadde tenkt på.. Tenker da på sengelengden i lugaren og ståhøden ved salong :-( ( jeg er en kjempe vet du med mine 198 cm) Det som jeg hadde sett meg ut som minus, viste seg å bli en gedigen opptur! Tenker da bredden... Båten er mye breiere i virkeligheten enn hva man år inntrykk av på bilder :-))) Samt atjeg trodde det kom til å være trangt for 5 stk bak ( helt akter). Der var det mye større plass en ventet! Andre saker som jeg å som en opptur : - kvalitet på ALT, plent av stuerom, genial køyesengløsning! Alt i alt: - likte båten godt! Mulig det blir en slik på sikt ja :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.