Ribtjenester Svart 27.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Joda har full tank noen få ganger i året, har man en tank på 1500-1700 liter er det dårlig butikk og kjøre rundt med 1 tonn for mye vekt, det er nok de fleste enige i, hvis du har en liten båt med 100 liter suppe så fyller man full tak hver gang. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Astor Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 (redigert) Har alltid fulle tanker, både vann og diesel. men så har vi vidt forskjellige båter også. Har hatt dette som vane i alle år uansett båt. Tenker litt på kondens ol. Blir et par tonn ekstra å dra på. Redigert 27.April.2012 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lovart låring Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Jeg er veldig nyskjerrig på hva NSSR driver med her gitt. Jeg er gjerne den første til å heise fanen for å støtte og forsvare NSSR om det har vært debatter rundt de, men denne gangen her har de driti seg godt ned over leggene syns jeg. Denne ulykksalige hendelsen fant ikke tilfeldig vis sted samtid med firmafesten til NSSR eller noe? Makan... Den regninga der hadde jeg av prinsipp nektet å betale, om jeg så ble nødt til å gå til høyesterett. Stå på ditt Ella. Dette lukter det prinsipper og masseutmeldelse av! Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Jori Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Ella. Jeg vil egentlig bare gi deg min sympati. Jeg hadde reagert på samme måte og meldt meg ut på flekken hadde dette rammet meg. Faktisk er så jeg vurderer å gjøre dette til neste år får jeg høre om flere slike hendelser. Virker som mannskap og administrasjon ikke er helt samkjørte. Mannskapet mente sikkert bare godt, og ledelsen så sitt snitt til ekstra penger. Er jo ikke første gang de har hatt rar ledelse, har fulgt dem litt for mye det der. De gjør en fantastisk jobb på sjøen, men skjer det meg noe forventer jeg at de lever opp til sine 3 timer gratis, hvis ikke vil jeg reagere som deg. Om du kommer noen vei med de tviler jeg på, da tror jeg heller slike negative tråder som dette kan få de til å reversere en feil beslutning. (Forutsetter at alt er som du har sagt nå). Ender de opp uten medlemmer, har de heller ikke mye å drive for, da medlemsmassen sikkert er en stor betydelse for statsstøtte etc.. Kontigenten vi betaler hjelper de jo litt, men ikke den som drifter ett slikt apparat. Som mange andre har nevnt er også jeg i mot dette totalmedlemstullet. På land/ved brygge klarer jeg med selv, hvorfor skal jeg da bli pådyttet hjelp jeg ikke har behov for? Merker at grensen begynner å nåes for hva jeg er villig til å betale. Mitt forsikringsselskap gir heller ikke rabatt for medlemsskapet, som andre her får, så det er heller ingen tung grunn. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Jeg har behov for slep tvers over Vatlestraumen til Bildøy for montering av ny motor. Er dette noe NSSR hjelper med? Kanskje det eventuelt er en rimelig sak i forhold til lastebiltransport som ofte krever et dypdykk i lommeboka. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Opplevde noe av det samme som Ella for noen år siden, for meg heldigvis med ett bedre utfall. Rett før påske for 3 år siden fikk jeg stopp mellom Færder og Thorbjørn skjær. Tette filtre og dritt på tankene. Byttet og rengjorde filtre 3 ganger, motoren gikk i 15-20 minutter mellom hvert skift før stopp igjen. Kontaktet RS på Skjærhallen. Forklarte situasjonen og ba om slep til land. Skjøyta kom og foreslo ett bytte til for å se hvordan det gikk, i stedet for slep. Motoren startet, de ved siden av meg i noen minutter før de reiste inn igjen. Motor gikk i 30 min, så stopp. Nytt bytte 20 min. gange og stopp igjen. Da ga jeg opp og kontantet skjøyta på nytt og ba dem slepe meg inn til skjærhallen. De kom og slepte meg inn. Etter en måneds tid kom det to fakturaer. en på rundt 6000,- og en på rundt 4000,- Ringte inn å lurte på hva dette var. De fant meg ikke som medlem siden adresseforandring mellom hendelse og når de skrev fakturaen. OK største faktura ble strøket når det var avklart. Når det gjalt faktura no 2 påsto hun at jeg måtte betale siden det var andre gang med samme problem på under 14 dager. Når jeg sa at jeg hadde bedt om slep i utgangspunktet, men skjøyta foreslo ett filterbytte forsøk til. sa hun enkelt å greit. "Hiv begge fakturaene, ser du har vært medlem siden vi startet med kystpatruljen". Også her så det ut til at det var måten raporten var skrevet som var årsak til at de sendte faktura no2. I begge rapportene sto det. Assistanse grunnet tette filtere, uten noe opplysning om at det var skjøyta som hadde foreslått ett bytte til og ikke startet slepet med en gang. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
is_620 Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Er nok ikke helt på linje med de fleste her. Er totalmedlem pga at jeg vil bidra til en god beredskap ved større hendelser der liv og helse står på spill. Er derfor villig til å gi mitt bidrag for å støtte rednings selskapet. Praktiske hjelp ved småhendelser bør det betales for, for å unngå at det tar helt av. Til slutt vedr å gå tom. Jeg trodde at alle hadde en eller tre 10liters kanner ombord for slike situasjoner, som alle før eller siden kommer ut for. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Med dine motiver for medlemskap holder det med en enkelt donasjon årlig. Du behøver ikke være medlem Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
27 hasla Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Hei! Er litt i tvil her.Lurte på å melde meg inn,men trudde det var mulig å få assistanse ved uforutsette ting som en ikke er herre over.At en dieselmåler henger seg opp er umulig å forutse,eller?? Er enig i at redningselskapet gjør en fantastisk jobb,men de er vel også avhengige av å ha medlemmer for å drive. Å være medlem for å støtte de er en god sak,men da synes jeg 845 kr for ett år er litt stiv pris.Er det slik at en bør spørre hva det koster ved assistanse slik at en kan vurdere å ringe til en kompis dersom uhellet er ute og det ikke er fare for liv og helse? Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 sjekk hva din egen reiseforsikring og din egen båtforsikring dekker. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
27 hasla Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 (redigert) Ja,forsikringen er absolutt verdt å sjekke. Redigert 28.April.2012 av 27 hasla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Ailos: ring direkte til "Bjarne Kyrkjebø" på mobil 91679640 og hør om de kan slepe deg over, og hva det eventuelt vil koste. Vi har jevnlig slike turer lokalt. Båten er bemannet fra 10.00 - 23.00 i helgene, og 17.00 - 23.00 i ukedagene. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Ida Marie III Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Når ser vi pinnebåt oppe i venstre hjørne oss deg Cristel Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Når ser vi pinnebåt oppe i venstre hjørne oss deg Cristel Sitér dette innlegget Link to post
loffern Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Mulig det kan sies at det er dårlig sjømannskap å ikke ha med reservekanne med drivstoff men jeg mener uannsett at RS ikke burde ta seg betalt for slike oppdrag. Trodde det var for slike tilfeller at man var medlem. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Christel III skrev On 28.4.2012 at 16.28: Ailos: ring direkte til "Bjarne Kyrkjebø" på mobil 91679640 og hør om de kan slepe deg over, og hva det eventuelt vil koste. Vi har jevnlig slike turer lokalt. Båten er bemannet fra 10.00 - 23.00 i helgene, og 17.00 - 23.00 i ukedagene. Takk for den Skal ta kontakt med dem så snart jeg vet nøyaktig når verkstedet kan ta imot Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.