Jump to content

Rib Arimar - kommer vann i dobbelbunn

arpeders

Recommended Posts

Har kjøpt en liten RIB Arimar 320. Når den settes på sjøen kommer det vann inn i bobbeltbunnen (i løpet av få minutt). Vanner er salt, så det kommer inn under båten et eller annet sted..

Når båten står på tralle, har jeg fyllt vann oppi (slik at dobbeltbunnen fylles), men kan ikke se at det drypper ut noe sted, og kan heller ikke se hull eller sprekker.

Noen ideer om hva som skjer, og hva jeg bør gjøre ?

Når det gjelder pluggen, så er den satt i, og vannet kommer ikke inn i der...

Trykkluft blir det neste, men jeg synes det er så rart at det kommer inn 5 til 10 liter på kort tid dersom hullet er så lite at luften bare skal "sive" ut.

Jeg har ikke fyllt så mye vann at det kommer over der hvor glassfiberskroget er festet til ballongputen rundt... Selv om hele denne skjøten virker tett når jeg ser og kjenner på den, kan det jo være denne som er problemet.

• 1 år senere...

Hei,

I tillfelle det kan være til nytte for andre:

Har Arimar 280 med samme problem. Kjørte fot pumpa inn i stussen til dobbelbunnen og pumpa. Fant umiddelbar lekkasjen. Rett ovenfor dreneringshullet til dobbelbunn er en skroggjennomføring som muliggjør selvlensing av selve gummibåten. Det er en glipe mellom de 2 delene av gjennomføringen og derfra er det ca 0,5cm passasje ned bak kryssfinerplata til dobbelbunnen. Ikke rart at det kom vann i dobbelbunnen. Dette er nok slett håndverk fra produksjon. En runde med Sikaflex bør gjøre susen.

• 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...