arpeders Startet 24.April.2012 Del på Facebook Startet 24.April.2012 Har kjøpt en liten RIB Arimar 320. Når den settes på sjøen kommer det vann inn i bobbeltbunnen (i løpet av få minutt). Vanner er salt, så det kommer inn under båten et eller annet sted.. Når båten står på tralle, har jeg fyllt vann oppi (slik at dobbeltbunnen fylles), men kan ikke se at det drypper ut noe sted, og kan heller ikke se hull eller sprekker. Noen ideer om hva som skjer, og hva jeg bør gjøre ? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Har du ikke en plugg bakerst som kanskje er borte? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Four Seasons Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Ta heller ut vannet fra dobbeltbunnen og kjør litt trykkluft inn i stedet - da finner du lekkasjen der hvor du hører luften siver ut. Sitér dette innlegget Link to post
arpeders Svart 24.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2012 Når det gjelder pluggen, så er den satt i, og vannet kommer ikke inn i der... Trykkluft blir det neste, men jeg synes det er så rart at det kommer inn 5 til 10 liter på kort tid dersom hullet er så lite at luften bare skal "sive" ut. Jeg har ikke fyllt så mye vann at det kommer over der hvor glassfiberskroget er festet til ballongputen rundt... Selv om hele denne skjøten virker tett når jeg ser og kjenner på den, kan det jo være denne som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post
saga eier Svart 9.Juli.2013 Del på Facebook Svart 9.Juli.2013 Hei, I tillfelle det kan være til nytte for andre: Har Arimar 280 med samme problem. Kjørte fot pumpa inn i stussen til dobbelbunnen og pumpa. Fant umiddelbar lekkasjen. Rett ovenfor dreneringshullet til dobbelbunn er en skroggjennomføring som muliggjør selvlensing av selve gummibåten. Det er en glipe mellom de 2 delene av gjennomføringen og derfra er det ca 0,5cm passasje ned bak kryssfinerplata til dobbelbunnen. Ikke rart at det kom vann i dobbelbunnen. Dette er nok slett håndverk fra produksjon. En runde med Sikaflex bør gjøre susen. Sitér dette innlegget Link to post
Poppis Svart 18.April.2020 Del på Facebook Svart 18.April.2020 Fant du ut av hva som var problemet? Har arimar 360 og finner ikke ut hvor vannet kommer inn... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.