Sivert_Hauge Startet 18.Januar.2005 Del på Facebook Startet 18.Januar.2005 Er det noen som vet hvor man kan få tak i en usb GPS reciever til bærbar pc for en rimelig penge? Ser at de koster ca 1000 rundt omkring. Synes at det er litt i stiveste laget. Har også vurdert å kjøpe en håndholdt gps men da blir det plunder med batterier. Ønsker helst en som er montert og ute av synsfeltet. Sivert Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Elfa har denne til 657.- Jeg har Clas Ohlson sin Haicom til 995.- og den fungerer 100%. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Pontius Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Elfa har denne til 657.- Prisen er uten moms. Inkludert moms blir det 821,25 kr. Selv bruker jeg en gps men det blir styr med ledninger og batterier/strøm. Er nok best med noe fastmontert ja, så jeg er også på søk etter en slik duppeditt. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Elfa har denne til 657.- Jeg har Clas Ohlson sin Haicom til 995.- og den fungerer 100%. <{POST_SNAPBACK}> Jeg har ELFA sin og den har fungert fint. Vet også om andre som har denne. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Prisen er uten moms. Inkludert moms blir det 821,25 kr. Selv bruker jeg en gps men det blir styr med ledninger og batterier/strøm. Er nok best med noe fastmontert ja, så jeg er også på søk etter en slik duppeditt. <{POST_SNAPBACK}> Med USB-teknologien så er alt blitt så mer fleksibelt. Kunne tenkt meg å lage til et PC-basert back up system til den fastmonterte plotteren. PCen-er da tenkt bruk til en slags multi media maskin i båten fra TV/DVD, spill, internett, back up navigasjon, planlegging av ruter og administrasjon. Så til spørsmålet, jeg har en sånn enkel GPS (a la Clas Ohlson, men vet ikke merke) til alarmen. Hvordan er det å få splittet denne til en USB-utgang for PCen på samme tid som den er fysisk oppkoplet til alarmen? Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
GeirKS Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 (redigert) Hvis GPS'n til alarmen har USB grensesnitt, så blir det vanskelig. Har den derimot RS-232 grensesnitt (serieport), så er mulig å koble den til PC'n vha en RS232 til USB konverter som koster ca. 200,- kr. Litt fikling med ledningene må nok til. Geir Redigert 18.Januar.2005 av GeirKS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Hvis GPS'n til alarmen har USB grensesnitt, så blir det vanskelig. Har den derimot RS-232 grensesnitt (serieport), så er mulig å koble den til PC'n vha en RS232 til USB konverter som koster ca. 200,- kr. Litt fikling med ledningene må nok til. Geir <{POST_SNAPBACK}> Takker for svar. Vet ikke hvilken kontakt GPSen har. Ligger skjult en eller annen plass. Vet bare at inn på alarmen er den terminert direkte på klemmene. En liten befaring må visst til. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
priv3001 Svart 18.Januar.2005 Del på Facebook Svart 18.Januar.2005 Er det noen som vet hvor man kan få tak i en usb GPS reciever til bærbar pc for en rimelig penge? Ser at de koster ca 1000 rundt omkring. Synes at det er litt i stiveste laget. Har også vurdert å kjøpe en håndholdt gps men da blir det plunder med batterier. Ønsker helst en som er montert og ute av synsfeltet. Sivert <{POST_SNAPBACK}> Hei jeg har denne under 700kr inkl moms http://www.carputer.no/shop/index.php?language=no Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Fant denne siden på MPX.no der har de litt småsnadder i GPS Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Windy37GM Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 (redigert) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120770&cks=SER Haicom'en til 750 blås. Riktignok + frakt, men allikevel :-) Hvis en del skal samme som den på Komplett, kan jeg levere den (som en service til Båtplassens brukere) til 700,- ink mva under følgende forutsetninger: -Forhåndsbetales til mitt firma (Org/mva nummer fåes utlevert på forspørsel). Spesifisert faktura får du ved henting. -Hentes i Tønsberg. Jeg sender ikke, fordi det blir for mye hazzle :-) Skarpnes 9100 Redigert 19.Januar.2005 av Skarpnes9100 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Allan E Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 http://www.deluoelectronics.com/customer/home.php?cat=1 Her er de å få fra 60$ og oppover. Greit firma, jeg kjøpte derifra for 2 år siden og det gikk bra. Sitér dette innlegget Link to post
silva Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 http://www.wiimp.no/produktliste.htm Sitér dette innlegget Link to post
Pontius Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Holux GPS Receiver GM-210 USB til 600 kroner. Jeg har hatt kontakt med et firma i USA, Immusyscorp, hvor jeg kan importere denne til ca. 600 kroner pr. stykk. Da er frakt med fly (ikke ekspress) inkludert. Forsikring på forsendelsen er også inkludert i prisen. Fortollingsgebyr og moms er også med i summen. Haken er at jeg må kjøpe 20 eller flere for å få det til den prisen. Jeg inviterer derfor dere til å bli med på å kjøpe en slik. Blir vi 20 kan jeg ta på meg jobben å importere disse og sende de i posten når jeg har mottatt dem. Jeg gjør dette som privatperson og tjener ikke på det. Regner jeg arbeidstid går jeg i minus. For å sende dem i posten i Norge ønsker jeg ikke å sende dem som brev. Da blir det bare tull om de kommer bort i postgangen. Derfor må de sendes som pakke. Posten tar 110 for egenemballerte pakker. Total sum for de som blir med på dette blir da 710 kr. Da er alt inkludert. Bor du i Trondheim eller omegn kan du hente pakken hos meg. Prisen blir da 600. Jeg er nødt til å forhåndsbetale om jeg bestiller. Jeg er derfor avhengig av at de som blir med på dette forhåndsbetaler til meg. Jeg er usikker på hvor lang tid det vil ta før du mottar pakken men jeg vil anta 2 - 3 uker etter at jeg har bestillt dem. Hvis du mener at jeg er til å stole på og vil være med på dette så kan du sende meg en IM eller allerhelst en e-post til oerjaber@online.no Om du bestiller bekrefter jeg først bestillingen. Deretter venter jeg til vi er minst 20. Deretter må alle forhåndsbetale til meg. Når alle har forhåndsbetalt bestiller jeg fra USA. Vi har 1 års worldwide garanti på produktet. Om en eller flere får problemer må vi reklamere. Det må skje gjennom meg. Jeg kjenner ikke til kvaliteten på dette produktet men Komplett selger den til 990 kroner eksl. frakt: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304933&view=detailed Produsenten: http://www.holux.com.tw/Temp%20web/GM-210.html Her er en test: http://www.pocketgps.co.uk/holuxgm210.php Vennlig hilsen Ørjan Berg Sitér dette innlegget Link to post
Sivert_Hauge Svart 19.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 Holux GPS Receiver GM-210 USB til 600 kroner. Beste tilbudet jeg har sett hittil, og testen var jo bra. Count me in Sivert Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 23.Januar.2005 Del på Facebook Svart 23.Januar.2005 (redigert) Hei! Ser at de fleste av dagens GPS-modeller er forberedt for WAAS / EGNOS, som skal gi enda bedre nøyaktighet enn den tidl. generasjon, uten denne korreksjonen i signalene fra satellittene. Er det noen som vet om systemet er i drift, og om det er noen som kan si at de har merket forskjell i posisjonsangivelse til det bedre og enda mere nøyaktig? Er klar over at det antageligvis er kartbase-nøyaktigheten som gjør størst utslag i rent praktisk bruk. Har to slike i utseende identiske GPS'er fra Haicom, med den ene forskjellen at den jeg kjøpte for å ha en ekstra i reserve (og til reservemaskinen) nå like før jul, har såkalt korrigering fra EGNOS. Har på helt eksakte avmerkinger i kartene, IKKE fått frem noe avvik foreløpig, mellom de to GPS'ene. Redigert 23.Januar.2005 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Januar.2005 Del på Facebook Svart 23.Januar.2005 (redigert) Hei. Systemet er forsinket flere ganger. Det siste er at det skal komme igang fra starten av 1. kvartal i år. Forhåpentligvis er det i drift når båtsesongen starter for de fleste om noen måneder. Lars H. Redigert 23.Januar.2005 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.