Jump to content

Toppbolt tiltrekkingsmoment Hino EC 100.

silje27

Recommended Posts

Jeg har to stk 310 hk HINO W06-TI-II motorer i min båt, og har funnet mye Hino-stoff på nettet. Blant annet har jeg fått tak i verkstedshåndbok, delekatalog etc.via "baylinerownersclub.com" Jeg har ikke funnet noen i Norge som har noen særlig tilgang på deler, men i Canada og USA er det flere som har godt utvalg. Ingen av de stedene jeg har kontakt med har noe info om EC 100 motorene.

Mine motorer er USA-motorer, marinisert av US Marine (Mercruiser). Jeg finner mye info ved å gå via Mercruiser betegnelsen på motorene. Kan det være tilfelle med din motor også; at marine-versjonen er mer "kjent" under et annet merkenavn? Såvidt jeg vet er Cleopatra britisk, så du kan jo søke der....

Ellers har jeg en link til et firma i UK som forhandler Hino motordeler, kanskje du kan få noe info derfra?

Globe Commercial

Forøvrig er tiltrekningsmomentet for mine Ø12mm topplokksbolter 130-140 Nm.

Lykke til videre.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...