silje27 Startet 24.April.2012 Del på Facebook Startet 24.April.2012 Moment på toppbolter på en Hino EC 100 motor. 5010 ccm, M12 bolter. Sitér dette innlegget Link to post
silje27 Svart 24.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2012 noen som vet hva tiltrekkingsmoment det er på topp - boltene? hino norge visste ikke. fikk oppgitt 24 - 26 Nm, men tror de har ment topplokksboltene, men jeg trenger momentet til selve boltene som holder toppen fast. Hino motor ec 100 blokk. lurer på momentet på første, andre og tredje trinn? Mvh Knut og Silje Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Jeg har to stk 310 hk HINO W06-TI-II motorer i min båt, og har funnet mye Hino-stoff på nettet. Blant annet har jeg fått tak i verkstedshåndbok, delekatalog etc.via "baylinerownersclub.com" Jeg har ikke funnet noen i Norge som har noen særlig tilgang på deler, men i Canada og USA er det flere som har godt utvalg. Ingen av de stedene jeg har kontakt med har noe info om EC 100 motorene. Mine motorer er USA-motorer, marinisert av US Marine (Mercruiser). Jeg finner mye info ved å gå via Mercruiser betegnelsen på motorene. Kan det være tilfelle med din motor også; at marine-versjonen er mer "kjent" under et annet merkenavn? Såvidt jeg vet er Cleopatra britisk, så du kan jo søke der.... Ellers har jeg en link til et firma i UK som forhandler Hino motordeler, kanskje du kan få noe info derfra? Globe Commercial Forøvrig er tiltrekningsmomentet for mine Ø12mm topplokksbolter 130-140 Nm. Lykke til videre. Sitér dette innlegget Link to post
silje27 Svart 25.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2012 tusen takk, skal sjekke ut tipsene :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.