Jump to content

Mariner 40hk, kan man få ny nøkkel til fjernstyringen ?

O.Olsen

Recommended Posts

Kjøpte meg Mariner 40hk men fjernkontroll, selger hadde satt nøkkel i tenningen før han sendte motoren......å denne hadde jo selvsakt knekt under transport. Fikk ut den lille biten som sto igjen i låsen, men mestparten er borte.

Noen her inne som har erfaring med å få laget ny nøkkel?.......å er hver å en nøkkel unik til hver fjernstyring?

Den biten jeg har er bare den fremste delen på nøkkelen, så liten at den er bare to tagger. Regner med at ca halve nøkkelen er borte.....

lettet fortvilet i embalasje etter den, men var blitt hull på denne slik at fjernkontrollen hang ut. Så det resterende må jeg nok sette på tapskontoen :sad:

Kjøpte meg Mariner 40hk

Noen her inne som har erfaring med å få laget ny nøkkel?.......å er hver å en nøkkel unik til hver fjernstyring?

Tipset fra Ankerdrammen er nok ganske bra hvis en ikke har gamle bitene for å lage noe nytt.

Er det gamle låser vi snakker om da fantes det vel omtrent 20 til 30 forskjellige nøkler per motorserie.

Jeg og også alle gamle Marine Power kollegaene jeg vet om pleide å ha en nøkkelknippe til hver serie for å prøve.

Nøkler går nemlig tapt også uten å sende noe gjennom landene, vet du.

Så er det kanskje lurt å ta en ringerunde for å høre om de har.

Og så enten sender du låset (den gangen bedre emballert)eller kjører dit selv.

Nøklene selv koster nemlig "ingenting".

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...