Jump to content

Ny bensin type fra Shell

amerelium

Recommended Posts

Virker som V-power nitro + 98 skal erstatte v-power 95 og 99.

Har vanligvis tanket v-power 99 bensin på bilen, som har turbo. Det gir merkbar forskjell i både forbruk og effekt. På biler uten turbo har det vel heller lite/ingen effekt, gjelder vel også båtmotorer??

Ved en feil i fjorsommer kom jeg til å velge 99 v-power da jeg fylte bensin på fatterns båt som

har en Mercury verado, var ingen merkbar forskjell.

V-power nitro + Diesel skal visstnok ha en bedrekvalitet en vanlig diesel. Har hørt fra flere amerikanere at diesel i USA skal være av en dårligere kvalitet en den vi har i Europa, så kanskje det er noe i det at V-power nitro + Diesel er enda bedre en den vanlige dieselen vi har i Norge.

Noen som vet hva som avgjør kvaliteten på diesel?

Jeg prøvde det på en Honda bilmotor fra 2008 1,8 140hk. Har også prøvd det på en 1,6 170HK uten turbo. Å samenlikne diesel blir jo ikke reelt! På en Turbo bensinmotor kan et kansje ha effekt.Toyota dieselmotorene har store problemer med koksing, så der kan forbrenningskatalystorer kansje funke positivt! Vet ikke hvor gammel den BMW `en var men jeg tror ikke det har noen virkning på en ny moderne bensinmotor som er justert for 95. Kommer sikkert til å teste ut den, men tviler på at det er noen merkbar forskjell

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Riktig det. tennings tidspunktet er aldrig konstant, men justeres hele tiden, dette styres av ecu og bruker bla banke sensorene, veiv og kam sensor. Vi hadde en 2004 mod vw touran med 1.6 fsi motor(direkteinnsprøtning). denne krevde 98 oktan, og det var faktisk merkbar forskjell opp til v-power 99. så jeg vil tro det er en misjon med det

Norske båter er best!

Jeg har ikke prøvd den nye, men det er merkbar forskjell på V-Power og vanlig 95blyfri.. Vi kjørte BMW 328en til en kompis heelt tom og fyllte på Vpower, og det var merkbar forskjell.. Mulig man ikke merker det like mye på båt..

Etter min mening kaster vi pengene ut av døren ved bruk av såkalt "spesial bensin" .Tester i USA viser entydig at det er ingen merkbar forskjell i ytelse,moderne motorer

har bankesensorer og justerer seg etter oktan verdien, dessuten er motorene designet for å kunne bruke lavoktan bensin.

Tror de gutta du har lest tester fra ikke har testet godt nok! Tester utført mellom "vanlig" og "spesialbensin" ga en økning på 14 hester når dette ble utført på en subaru impreza med turbo(mener denne har 218 org). På en micra lik bil med rundt 60 hk var økningen rundt 1 hk, så på biler med litt futt så hjelper høyere oktan og muligens "superlurium" litt på vei. Kanskje shell sin nye suppe ville gitt enda mer en de 14 hk'ene. Det er uansett i Dyno du tester slikt, og da gjør man det uten å blande forskjellige typer slik som sondrev skriver.

Ja, om man blander 2 typer bensin så gir det liten eller null effekt.. Men forstår at mange er i tvil, men det er jo det samme med "K&N" filtre eller POD filtre til bil, folk tror de gir 10% effekt osv, men i virkeligheten gir de INGEN eller kanskje 0.5% effekt. Tøff lyd blir det da...

Men jeg skal ihvertfall prøve denne nye bensinen! :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...