Suzuki Svart 19.Januar.2005 Del på Facebook Svart 19.Januar.2005 (redigert) B32 er ikke 32 fot, men nærmere 34... Contrast 33 9,85m Norlin 34 10,26m Comfort 34 10,20m Alo 33 10,00m Bavaria 31 ( eldre ) 10,00m skroglengde 9,55m Bavaria 32 ( eldre ) 9,95m Bavaria 32 ( dagens ) 10,30m En fot er ikke en fot.... Suzuki Redigert 19.Januar.2005 av Suzuki (see edit history) Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
baatsman Svart 18.November.2006 Del på Facebook Svart 18.November.2006 Dro opp en gammel tråd igjen Kjøpte "bladet "Alt om segling" idag. De testet 2 Bav 30 og 2 Hanse 315 mot hverandre. 1 Hanse med foldeprop racing seil og dyp kjøl. 1 Hanse fast prop, grunn kjøl og std seil 1 Bav med foldeprop, high-tech sail og rullestor 1 Bav med foldeprop, high-tech ikke rullestor Hansen som var racing utrustet, seilte omkapp med Bav uten rullestor. De seilte jevnt, på kryssen dro Hanssen litt ifra. Vant totalt med 4båtlengder. Den Bav med rullestor seilte lett ifra Hansen med fast prop. Til slutt seilte de 2 Bav og den kjappe Hansen veldig jevnt. Konklusjonen til bladet Hanse 315 med rett utrustning seiler "mycket vel og for med riktig utrustning, men Bavaria ligger inte langt etter. Testen foregikk i liten vind opptil 5 m/s. Det kan vel Joelle underskrive som hadde enda råere Quantum seil. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 18.November.2006 Del på Facebook Svart 18.November.2006 Samme båt har blitt testet eller det er gjengitt en test i siste nummer av Seilas, der havner Bavaria 30 på sisteplass. De som er testet mot hverandre er. Bavaria 30, med 16 poeng Dufour 325, med 18 poeng Elan 31, med 18 poeng HR 31 MK II, med 20 poeng Hanse 315, med 20 poeng Hunter 31, med 13 poeng Oceanis, med 19 poeng Det som er vurdert er: -For seil -Innredning -Kvalitet -Nyskapende -Pris Har ikke lest testen så nøye, kun oppsummeringen... og i den grad det finnes noen konklusjon Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 18.November.2006 Del på Facebook Svart 18.November.2006 Har seilas og leste testen. Den testen ble gjordt med leiebåt som hadde vanlige seil. Standard seilene er ikke spesielt bra. High-tech seilene som er betydlig bedre, men ikke av samme klasse som f eks Quantum. Foldeprop skrubber også bra. Men denne testen hadde de gjordt en del forbredelser på forhånd. Den i seilas var båt std utgave. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.