Jump to content

Di første "bilde" av Bavaria 30

joelle

Recommended Posts

• 1 år senere...

Dro opp en gammel tråd igjen

Kjøpte "bladet "Alt om segling" idag. De testet 2 Bav 30 og 2 Hanse 315 mot hverandre.

1 Hanse med foldeprop racing seil og dyp kjøl.

1 Hanse fast prop, grunn kjøl og std seil

1 Bav med foldeprop, high-tech sail og rullestor

1 Bav med foldeprop, high-tech ikke rullestor

Hansen som var racing utrustet, seilte omkapp med Bav uten rullestor. De seilte jevnt, på kryssen

dro Hanssen litt ifra. Vant totalt med 4båtlengder.

Den Bav med rullestor seilte lett ifra Hansen med fast prop.

Til slutt seilte de 2 Bav og den kjappe Hansen veldig jevnt.

Konklusjonen til bladet

Hanse 315 med rett utrustning seiler "mycket vel og for med riktig utrustning, men Bavaria ligger

inte langt etter.

Testen foregikk i liten vind opptil 5 m/s.

Det kan vel Joelle underskrive som hadde enda råere Quantum seil. :yesnod:

Vi sees!

Samme båt har blitt testet eller det er gjengitt en test i siste nummer av Seilas, der havner Bavaria 30 på sisteplass.

De som er testet mot hverandre er.

Bavaria 30, med 16 poeng

Dufour 325, med 18 poeng

Elan 31, med 18 poeng

HR 31 MK II, med 20 poeng

Hanse 315, med 20 poeng

Hunter 31, med 13 poeng

Oceanis, med 19 poeng

Det som er vurdert er:

-For seil

-Innredning

-Kvalitet

-Nyskapende

-Pris

Har ikke lest testen så nøye, kun oppsummeringen... og i den grad det finnes noen konklusjon

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Har seilas og leste testen. Den testen ble gjordt med leiebåt som hadde vanlige seil. Standard seilene er ikke spesielt bra. High-tech seilene som er betydlig bedre, men ikke av samme klasse

som f eks Quantum. Foldeprop skrubber også bra.

Men denne testen hadde de gjordt en del forbredelser på forhånd. Den i seilas var båt std utgave.

Vi sees!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...