haugi Startet 25.April.2012 Del på Facebook Startet 25.April.2012 Hei Har planer om å vaske motor og motorrom. Tenkte da og sprøyte avfetting på og spyle den etterpå. Er det bare å dekke til alle elektriske kontakter og bokser og la det stå til? Er det andre ting å huske på? Er høytrykk et sjakktrekk, eller holder det i massevis med vanlig slange? Eller er alt dette feil i utgangspunktet? Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Løfter denne...... Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Skal ikke uttale meg om elektronikken på denne, men høytrykk er ikke noe sjakktrekk, slangetrykk holder massevis. Har stort sett dekket kontakter og bokser osv med klingfilm og vasket motoren mens den er lunken. Da tørker vannet fort. Sprayer deretter over kontaktene med 6-26/ el spray Har aldri hatt trøbbel i ettertid på noen motor, men har ikke hatt KAD 300. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 (redigert) Avfetting, samt bøtte med svamp og et sorriment med børster så man kommer til alle kriker og kroker. Ta motoren først og gulvet i motorrom etterpå. Bruk rikelig med vann fra hageslangen til skylling. Rundt el boksen oppe-fremme og luftfilter kan man utvise litt forsiktighet med vannet. Når det meste av vannet har rendt av, så spray hele motoren med crc eller wd40 og tørk med fille. Motoren blir da nesten som polert og ser meget bra ut samtidig som overflatene er beskyttet :-) Her fra jeg vasket svogers kad300 og motorrom i fjor. Bildet er fra "poleringen". Orket ikke å se på møkka, hehe ;-) Redigert 3.Juni.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Vedvards Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Takk igjen Sap og Hanto Mvh Vidar Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Her fra jeg vasket svogers kad300 og motorrom i fjor. Bildet er fra "poleringen". Orket ikke å se på møkka, hehe ;-) Du må for all det ha AIS aktivert i sommer SAP, for makan til "arbeidsmaur" tror jeg man skal lete lenge etter og jeg ligger gjerne ved siden av deg når arbeidslysten din tar overhånd Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
sap_2000 Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Å f... Må få på silent mode skjønner jeg ;-) Liker jo å pusle og stelle litt. -og det vet svoger hehe ;-) Må komme å få sett på nyskipet ditt snart :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
VannTro Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Å f... Må få på silent mode skjønner jeg ;-) Liker jo å pusle og stelle litt. -og det vet svoger hehe ;-) Må komme å få sett på nyskipet ditt snart :-) Sorry for avsporingen i tråden, men ja, nå må du enten se å få kommet deg til Drammen i løpet av ukedagene, ellers får du lure deg ut av indre fjord i helgene. Jeg må nullstille smartcraften hver gang hovedstrømmen er tatt, ellers går dieselalarmen i eninga Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
sap_2000 Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Vi tar en ukedag og en kikk på det :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
VannTro Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Det hadde i hvert fall vært helt supert å sett hva du har lært deg i løpet av den tiden du har hatt båten. Jeg ser det er noen kalibreringsgreier med fylling av tanker etc. men det er ikke så viktig bare jeg får den til å forstå at den ikke har tomme tanker :-) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
sap_2000 Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Nå ryker vi OT, men ikke brått sikkert tankmålerene er koblet til SC via nmea converter. Ikke det hos meg heller. Vi tar en kikk på det sammen :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.