Jump to content

Er det noen her som har testet biltemas smartladere?

27 hasla

Recommended Posts

Hei!

Etter at min ctek m200 marinelader har tatt kvelden etter bare 4 måneder vurderer jeg å prøve en biltema lader.Cteken ble kjøpt på ebay og dermed er det lite å reklamere på.

Det jeg lurer på er om noen har prøvd biltemas lader ombord i båt?Ser jeg kan få en 20 amp for 799 og det ser ut som den gjør det samme som ctek gjør?

Forbruksbanken er på 2X115 ah.Det dumme på båten min er at den har 24 volt start og 12 volt forbruk,men bare en 24 volts dynamo :rolleyes: batteriene har felles jord.Alt burde egentlig vært bygget om men mye av utstyret ombord er 24 volt.Håper noen med erfaring kan komme med gode råd og/eller forslag til hvilken lader som er bra.Laderen bør egne seg for fastmontering.

Sigurd

Redigert av 27 hasla (see edit history)
  • 2 år senere...

Biltemas 25A-lader er det vel best å styre unna - mange negative erfaringer med den på dette forumet. Jeg har selv en slik - måtte bytte den første fordi den ikke fungerte, og når den fungerer så støyer den fælt. Det er også erfaringer her på forumet med mye varmgang, så ille at apparatet har smeltet.

http://www.baatwiki.no/wiki/Batterilader - søk nedover etter Biltema.

Produktlinken er visst død - betyr det at de har skiftet ut til en bedre lader mon tro?

Redigert av tobixen (see edit history)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Noen som har erfaring med biltemas 9 step 25 A lader til 1099,-?

Jeg har en slik lader og vurderer å bytte den ut.

Når jeg setter den på vedlikeholdslading lader den til spenningen er over 15V, før den så avslutter (fortsetter ikke vedlikeholdslading når speningen er lav igjen, har litt forbruk i havn).

I tillegg bråker vifta i laderen mye.

Er i utgangspunktet positiv til Biltemas produkter, men denne duger ikke til formålet. Bruker den som 'hurtig-lader' hvis jeg begynner å få tom batteribank.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...