Kristvik Startet 25.April.2012 Link til dette innlegget Startet 25.April.2012 (redigert) Hei alle. Jeg er ny eier av en gammel fraktskøyte. Her om dagen fant jeg ut at den ene bjelken som motoren står på er nærmest porøs. Jeg kan med enkelhet dra av store "strenger" av treverket. Det virker ikke som om det er vanlig råte. Noen som forstår seg på hva dette kan være, og hvordan jeg eventuelt forholder meg til det? Redigert 25.April.2012 av Kristvik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Treverket kan være gjennomtrukket av oljeholdig vann. Da ser treverket tilsynelatende helt ut men er myk og faktisk råtten. Du bør endre overskriften! -ellers kan den bli sperret. Sitér dette innlegget Link to post
Kristvik Svart 25.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Det kan nok stemme. Det virker som det er gjennomtrukket av olje og vann. Betyr dette at den bør byttes ut? Det er snakk om en Volvo Penta MD100. Det er jo en monster av en maskin, så jeg det kan bli en utfordring å løfte denne for å bytte ut bjelken. Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Det kan også være at du har luting av treverket. Blir eksemplvis forårsaket av lekkasjestrøm fra motorens elektriske komponenter som går ut gjennom for eksempel fundamentboltene. Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Hei, Tror Jernbåten er inne på rett spor. Tar du et bilde så blir det litt lettere å vurdere. /Ole Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.